Amazon -65 2dr turbokonvertering och renovering

Visa din modifierade Amazon. Moderatorer
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Såg på nåt forum där det skulle dras ett grovt system och över bakaxeln. Killen tog och gjorde sig ett platt rör ovan axeln genom att först ta två stående plåtar (gavlar) sedan svetsades \"golv\" och \"tak\"

Jag uppskattade att det platta röret var ca 50mm högt och 200mm på det bredaste stället som då var ovanför bakaxeln \"Röret\" hade formen som en katalysator som hade plattats till på mitten. Hoppas min förklaring går hem. :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
T.Fahlgren
Posts: 115
Joined: Sun Mar 11, 2007 3:17 pm

Re:

Post by T.Fahlgren »

Robban wrote:Hehehe, lurte litt på hvorfor du skulle bytte ja :lol: !

Du holder på med exos ja :? Trasige greier! Universale kardangbøyer passer dårlig. Brukte ett med sving mot høyre på min. Går sikkert å få kjøpt på verksteder der man driver med exos!

Ser fram til update!
Lykek til :wink:

tack tack! :lol:
Hasse63 wrote:Såg på nåt forum där det skulle dras ett grovt system och över bakaxeln. Killen tog och gjorde sig ett platt rör ovan axeln genom att först ta två stående plåtar (gavlar) sedan svetsades "golv" och "tak"

Jag uppskattade att det platta röret var ca 50mm högt och 200mm på det bredaste stället som då var ovanför bakaxeln "Röret" hade formen som en katalysator som hade plattats till på mitten. Hoppas min förklaring går hem. :roll:
jo, jag har faktiskt funderat på en liknande lösning.

ska till garaget nu och klura lite. :D
Amazon -65 TIC
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Post by Amazonsport »

Varför inte bara platta till böjen lite försiktigt i en press eller liknande..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Post Reply