Page 3 of 3
Re: Rover v8
Posted: Mon Oct 31, 2011 8:04 am
by TVR
Overdriven på de senare M46orna är kraftigare än den på M41. Type J och type P.
Kopplingskåpa är ett bra ord.
Re: Rover v8
Posted: Mon Oct 31, 2011 7:03 pm
by sotarn
Hejsan o tack för Era svar
. Jaha jag tycker att det där förslaget med att anv hela Rover kopplingskåpan o sen en adapterplatta låter som det bästa alternativet
. Skall oxså ta mig en funderare ang vxl lådan,kanske skall greja en M400 låda ist så kan man kanske behålla långspaken
. Har jue ingen lust o sätta kapen i tunneln ifall man vill återställa
. Tackar som sagt för Era svar o jag återkommer så snart jag fått hem motorn. Kanske sätter in en bild oxså på motorn
. Mvh Sotarn
Re: Rover v8
Posted: Mon Oct 31, 2011 8:53 pm
by Hasse63
M46 får plats i original tunneln bakom en B18/20, och gör man som jag har börjat att göra men ej fått klart och själv testat... så man kan använda långspaken till M46 lådan
Finns andra som gjort samma sak, jag har inte fått svar på hur bra det funkar.... Finns bilder i min tråd på hur långt jag kommit
Re: Rover v8
Posted: Sat Nov 05, 2011 4:33 pm
by A-masen
Jag gör ett litet inlägg här som skulle ha kommit för nästan en vecka sedan, men av någon anledning hamnade det på fel plats i en annan avdelning. Det här ville jag visa i alla fall till funderingarna om V8 och växellåda:
Adapterplatta till kopplingskåpan? Dom här tillverkar sådant:
http://www.smt.nu/
Dom har flera modeller på lager, men antyder också på sin hemsida att dom inte är omöjliga att tillverka några udda typer.
Re: Rover v8
Posted: Sun Nov 06, 2011 2:47 pm
by sotarn
Man tackar för tipset
. Skall ta o slå dom en signal.