Page 3 of 3

Re: Rover v8

Posted: Mon Oct 31, 2011 8:04 am
by TVR
Overdriven på de senare M46orna är kraftigare än den på M41. Type J och type P.

Kopplingskåpa är ett bra ord.

Re: Rover v8

Posted: Mon Oct 31, 2011 7:03 pm
by sotarn
Hejsan o tack för Era svar :D . Jaha jag tycker att det där förslaget med att anv hela Rover kopplingskåpan o sen en adapterplatta låter som det bästa alternativet :) . Skall oxså ta mig en funderare ang vxl lådan,kanske skall greja en M400 låda ist så kan man kanske behålla långspaken :) . Har jue ingen lust o sätta kapen i tunneln ifall man vill återställa :? . Tackar som sagt för Era svar o jag återkommer så snart jag fått hem motorn. Kanske sätter in en bild oxså på motorn :wink: . Mvh Sotarn

Re: Rover v8

Posted: Mon Oct 31, 2011 8:53 pm
by Hasse63
M46 får plats i original tunneln bakom en B18/20, och gör man som jag har börjat att göra men ej fått klart och själv testat... så man kan använda långspaken till M46 lådan :!: Finns andra som gjort samma sak, jag har inte fått svar på hur bra det funkar.... Finns bilder i min tråd på hur långt jag kommit
:wink:

Re: Rover v8

Posted: Sat Nov 05, 2011 4:33 pm
by A-masen
Jag gör ett litet inlägg här som skulle ha kommit för nästan en vecka sedan, men av någon anledning hamnade det på fel plats i en annan avdelning. Det här ville jag visa i alla fall till funderingarna om V8 och växellåda:

Adapterplatta till kopplingskåpan? Dom här tillverkar sådant: http://www.smt.nu/
Dom har flera modeller på lager, men antyder också på sin hemsida att dom inte är omöjliga att tillverka några udda typer.

Re: Rover v8

Posted: Sun Nov 06, 2011 2:47 pm
by sotarn
Man tackar för tipset :D . Skall ta o slå dom en signal.