Packning transmissionskåpa bakaxel

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
Amazon_64
Posts: 41
Joined: Thu Jan 27, 2005 9:07 pm

Packning transmissionskåpa bakaxel

Post by Amazon_64 »

nu står det lite stila i renoveringen på grund av attt jag vet inte vad för sorts matrial det ska vara till pakningen bak på bakaxlen, samt vad för olja man ska ha i bakaxlen...smat vad man kan få tag i bussningar till bakvagnen....


http://img444.imageshack.us/my.php?image=bak84re.jpg
Renoverar en Amazon 64:a
per-olof häll
Posts: 85
Joined: Tue Oct 26, 2004 5:58 pm

Post by per-olof häll »

Orginal så är det en paperspackning som man bör limma jag tycker att den är i tunnaste laget.

själv så gör jag packningen av gummikork 2-3 mm samma material som i ventillkåpspackningen en sån packning behövs ej limmas och man kan använda den flera gånger finns att köpa oss bilreservdelsfirmor.

olja till std-bakaxel amazon är hypoid/gl5 80w-90 gäller ej diffromsade axlar.

bussningar till amazon finns att köpa oss veteranprodukter,volvolelle,cvi,kgtrimning mm.
Amazon_64
Posts: 41
Joined: Thu Jan 27, 2005 9:07 pm

Re:

Post by Amazon_64 »

per-olof häll wrote:Orginal så är det en paperspackning som man bör limma jag tycker att den är i tunnaste laget.

själv så gör jag packningen av gummikork 2-3 mm samma material som i ventillkåpspackningen en sån packning behövs ej limmas och man kan använda den flera gånger finns att köpa oss bilreservdelsfirmor.

olja till std-bakaxel amazon är hypoid/gl5 80w-90 gäller ej diffromsade axlar.

bussningar till amazon finns att köpa oss veteranprodukter,volvolelle,cvi,kgtrimning mm.
okey tackar för tipsen,,, men är lite fundersam om gummikorks packning håller tätt.....
Renoverar en Amazon 64:a
ama tic
Posts: 155
Joined: Thu Oct 28, 2004 1:45 pm
Location: Småland
Contact:

Post by ama tic »

Det gör den men inte om du använnder den för många gånger men du ska väl inte öppna upp locket på ett tag?
VOLVO 142-72 2.3L B20
Post Reply