infälld nummer plåt bak?

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Post Reply
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

infälld nummer plåt bak?

Post by Rogge »

hade tänkt fälla in min nummer plåt bak.. jag hade en tanke om att kapa loss den infällda biten på en 240 baklucka och sätta fast.. går det? eller måste man bocka plåt själv? tanken va att jag skulle ha en så clean stil som möjligt..listerna är redan borta... det gjordes av den förra ägaren

emblemen på huven saknas så hålen ska läggas igen och jag hade tänkt att fixa nån sorts lösning så man kan öpnna bakluckan från kupén.
sen så sak det väl bli lite annat smått och gott lite race stuk på den kanske... har inga mattor så den biten är ju fixad får väl bli nån lösning klä kupen i borstad alu lr rostfritt.. men men många drömmar lite pengar..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Andreas Madsen
Posts: 37
Joined: Sun Mar 07, 2004 4:43 pm
Location: Malmö

Post by Andreas Madsen »

Ska du ha en väldigt clean stil ,skulle du ha fällbar nummerplåt som en hel del kustoms hade på tidigt 50tal. Den sattes under stötfångaren, och när tändningen slogs av fälldes den upp under stötfångaren. Så när bilen var parkerad såg man inte skylten :)
Har nån gammal KustomRodder där de visar hur man gör det.Vet dock inte var den ligger..
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jo jag kan bara tänka mej hur det såg ut.. är inte så gammal... än=) så jag har inte sett det
stötfångare ska jag inte ha.. ska typ dra ner en plåtkant lr nått men jag tror det är lättare med infälld nummer skylt..kanske? men det hade ju vart en fräck lösning
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
rally-amazon
Posts: 128
Joined: Wed Apr 07, 2004 8:02 pm

Post by rally-amazon »

Blir bäst om du bockar plåten själv då passar det bra o ser bättre ut!!du får köpa ellås till luckan el ta i från någon nyare bil på skroten sen dra en sladd in i kupen!!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

hmm jo det stämmer nog.. hur ska man lösa det med ellåset då? man måste som sagt ta det från en bil med ellås men vilka bilar har det? måste väl vara bäst med en volvo iom att det är samma märke
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
rally-amazon
Posts: 128
Joined: Wed Apr 07, 2004 8:02 pm

Post by rally-amazon »

köpa nytt el ta från saab el audi el nått på skroten!!
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

ok.. bör ju funka.. jaja det löser vi då..
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

...

Post by Amazon_V8 »

Andreas Madsen:Du tror inte du kan leta upp artikeln jag är mycket intresserad av att få veta då jag tycker att det är en klockren lösning.

MVH Micke
BikerWade
Posts: 105
Joined: Fri Mar 04, 2005 1:39 pm
Location: Östhammar - Uppsala län
Contact:

Re:

Post by BikerWade »

Andreas Madsen wrote:fällbar nummerplåt hadeen hel del kustoms på tidigt 50tal.Har nån gammal KustomRodder där de visar hur man gör det...
SNÄLLA leta upp blaskan och visa oss andra ! pliiis !
Amazon -62 rullande Kustomprojekt
Chrysler Windsor DeLuxe -54 Kustomobjekt
Harley Davidson WLA -47 BusBobber
Flipper 450 HT Övermotoriserad Pilsnerbåt renoveringsprojekt.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Rogge kolla på en skrot om du hittar en lucka som redan är klar, då sparar du den du har nu. Bli inte sur nu när du blir lite större och inte tycker det är snyggt så blir du glad över att ha orginalluckan kvar.

Plåten du funderar på att svetsa dit, svetsa den på läppen som går nedåt så är det lättare att få den orginal igen. Bara ett tips :wink:

Lycka till!
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Amazon_Raggare
Posts: 38
Joined: Sun Jan 30, 2005 12:52 am
Location: Alingsås

hej

Post by Amazon_Raggare »

Hej kan ju fixa öppning av bagageluckan med en solinojd från en startmotor...billig lösning...//Pontus
Amazon-68 2d Bruksskick Amazon-64 Kombi under renovering
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

Rogge kolla på en skrot om du hittar en lucka som redan är klar, då sparar du den du har nu. Bli inte sur nu när du blir lite större och inte tycker det är snyggt så blir du glad över att ha orginalluckan kvar.

Plåten du funderar på att svetsa dit, svetsa den på läppen som går nedåt så är det lättare att få den orginal igen. Bara ett tips

Lycka till!
jag blir aldrig sur=)
dessutom så är bilen såld sen i höstas=) så projekt infälld nummer plåt är nedlagt
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Post Reply