nu har min gammla b18 motor rullat sin sista mil i går kväll på en runda så sköt den en vevstake rätt genom blocket Tror inte det fins så mkt hopp kvar för den så jag ska få en b20 motor av min broshan o klampa in ...
Men till frågan är hur ska man bära sejj åt vid detta motor byte det är ingen amazon denna gången heller det är en pv 544 hoppas ni inte har nått i mot att jag skriver här, kan man bära i motorn med växel låda o hela kitet eller ska man ta loss den vid spräng kåpan o bära i den ?
har inte bytt motorer förr så jag är inte så inne på detta
Måste byta lammeller okså ,vet nån om b18 motorns lammerller passar på b20
Så va denn gammla b18 motorn död
Så va denn gammla b18 motorn död
Livet börjar där mätaren slutar
Det du inte vet lider du inte av
Det du inte vet lider du inte av
Får göra som jag och lillbrorsan gjorde! Skruvade bort växellådan från växellådsbalken och kardan, och plockade bort växelspaken. Sen skruvade vi bort alla kablar från startmotor o dyligt. Sen självklart slangen till kopplingen! sen kylaren. Sen var det bara motorfästerna kvar. sen tog vi tag på varje sida och lyfte och lirkade. Visst var det tungt! Men inte fruktansvärt!! Är man van med V8 så en liten nätt motor som B18 inge problem!!
Every one can restore an antique but it takes a man to cutt it up!!