ny bromssköld?

Moderatorer
Post Reply
davve
Posts: 1
Joined: Wed Sep 12, 2007 3:14 pm

ny bromssköld?

Post by davve »

jag fick ombesiktning på handbromsen på min amazon, och skulle då byta wirarna, nu var det dock så att allt vad muttrar å så heter på bromsskölden var totalt fastrostade å typ runda, vad gör jag?
har jagat efter om det finns ny bromssköld å få tag på men inte ens volvo kunde hjälpa mig med detta, nån som vet om det finns att få tag på någonstans, eller lär jag ta fram skärbrännaren?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Post by QV »

Om du har en skärbränare så byt munstycke till svets 200 L/min och värm upp de två små skruvarna. När dom har svalat i fem minuter så tar du loss dom med svetstång eller polygrip. Man behöver inte värma dom röda men det gör inget :twisted:

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Bromsskjöld

Post by Blomquist »

Har själv valt att customisera skjöldar några ggr. Eftersom bultarna skruvar rakt in i materialet har jag ibland blivit tvungen då det, som du konstaterat ej finns nya skjöldar att tillgå. Customiseringen går till så att jag svetsar ett par muttrar (inte för stora) på insidan, efter detta lämnar jag in till blästring/sprutgalvning så håller skjöldarna livet ut.

p.s. jag lämnar in med bultar på plats för att spara gänget i muttrarna.d.s.
210 -64, 223 -68
amazon121
Posts: 302
Joined: Wed May 04, 2005 11:03 pm
Location: Boden
Contact:

Post by amazon121 »

har du kollat om dessa har sköldar bak?, fram har de i allafall.
http://www.cvi-automotive.se/resdela/5_ ... romsar.htm
Bygger amazon-66 med B20E motor
Post Reply