Var hittar jag information om Volvo Duett??

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by Amazon_V8 »

Hej
Det är ju egentligen ett Amazonforum men eftersom det inte finns något vettigt PV/Duett forum eller sida på nätet som jag har hittat frågar jag här,vet ju att en del har intresse för andra Volvo modeller än Amazon här.
Jagar efter info om Volvo Duett,har googlat och sökt på diverse forum men hittar inget bra ställe där det finns samlad information om modellen.
Vill veta skillnader mellan årsmodeller,max HK/NM,och sånna saker nån som vet eller kan tipsa om nån sida med mycket och korrekt information??
Fanns dom med skivbromsar iochmed att dom tillverkades till -69??
Vad är det för framvagn på dom??
Var det bladfjädrar ända fram till -69??

Söker även efter nån som äger en Duett och som skulle kunna ta ett par bilder åt mig som jag kan göra en skiss utifrån.

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by Lars Bd »

Reservdelskatalogen har mycket information.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Kent1
Posts: 131
Joined: Sat Nov 04, 2006 10:31 am
Location: Tavelsjö
Contact:

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by Kent1 »

Är inte anledningen till att "det inte finns något vettigt PV/Duett forum" att just som i detta fallet folk väljer att skriva inlägg i fel forum.
Hjälp PV-klubben att få ett bra forum genom att lägga ämnen som rör PV och Duett där.
Titta på och skicka in dina amazonbilder till www.volvoamazonpictures.se
Originallitteratur hittar man på www.hortlund.se
volvo-c707503
Posts: 220
Joined: Mon Jul 09, 2007 7:11 pm

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by volvo-c707503 »

Du kan prøve på norsk pv klubb
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by Blomquist »

forumet: http://volvopvlv.egetforum.se/forum/portal.php
Men där har du kanske varit. Svenska Volvo PV-klubbens medlemmar mottager en matrikel med en faktadel. Denna faktadel får nog anses som den mest uttömmande
källan till information om bilmodellen Volvo Duett överhuvudtaget.
210 -64, 223 -68
J_I_M
Posts: 36
Joined: Sun Oct 15, 2006 3:28 pm
Location: Norsjö

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by J_I_M »

Amazon_V8 wrote:Hej
Det är ju egentligen ett Amazonforum men eftersom det inte finns något vettigt PV/Duett forum eller sida på nätet som jag har hittat frågar jag här,vet ju att en del har intresse för andra Volvo modeller än Amazon här.
Jagar efter info om Volvo Duett,har googlat och sökt på diverse forum men hittar inget bra ställe där det finns samlad information om modellen.
Vill veta skillnader mellan årsmodeller,max HK/NM,och sånna saker nån som vet eller kan tipsa om nån sida med mycket och korrekt information??
Fanns dom med skivbromsar iochmed att dom tillverkades till -69??
Vad är det för framvagn på dom??
Var det bladfjädrar ända fram till -69??

Söker även efter nån som äger en Duett och som skulle kunna ta ett par bilder åt mig som jag kan göra en skiss utifrån.

MVH Micke
nej inga duetter hade skivbromsar... och ja de va blad bak hela tiden :)
va ska du ha för bilder? för jag har en duett... nog för att de är en epa men vafan
Volvo Duett -65 Kustom A-traktor
Volvo 244 -84 Vardagsbilen
Volvo 244 -79 Skattesmitaren
Amazon_V8
Posts: 1082
Joined: Fri Feb 13, 2004 12:31 pm

Re: Var hittar jag information om Volvo Duett??

Post by Amazon_V8 »

J_I_M wrote:
Amazon_V8 wrote:Hej
Det är ju egentligen ett Amazonforum men eftersom det inte finns något vettigt PV/Duett forum eller sida på nätet som jag har hittat frågar jag här,vet ju att en del har intresse för andra Volvo modeller än Amazon här.
Jagar efter info om Volvo Duett,har googlat och sökt på diverse forum men hittar inget bra ställe där det finns samlad information om modellen.
Vill veta skillnader mellan årsmodeller,max HK/NM,och sånna saker nån som vet eller kan tipsa om nån sida med mycket och korrekt information??
Fanns dom med skivbromsar iochmed att dom tillverkades till -69??
Vad är det för framvagn på dom??
Var det bladfjädrar ända fram till -69??

Söker även efter nån som äger en Duett och som skulle kunna ta ett par bilder åt mig som jag kan göra en skiss utifrån.

MVH Micke
nej inga duetter hade skivbromsar... och ja de va blad bak hela tiden :)
va ska du ha för bilder? för jag har en duett... nog för att de är en epa men vafan
OK :D Njae det är bilder på original duetter främst bakifrån så kapade duetter funkar inte redigt men tack ändå :D

MVH Micke
Buick Skylark 2dr HT 1963

Projektet på olika forum
Post Reply