Hemsidan fungerar

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Hemsidan fungerar

Post by karleric »

Hemsidan fungerar bättre än på länge. Jag har klickat mig igenom hela siten och noterat länkar som inte leder någonstans. Hoppas det är till hjälp för webmastern.

Icke fungerande länkar:

http://www.amazonklubben.se/anmal_fyll_i.shtml
http://www.amazonklubben.se/nattorientering.shtml
http://www.amazonklubben.se/skanelandska_2003.shtml
http://www.amazonklubben.se/nattorientering.shtml
http://www.amazonklubben.se/_old/1957.shtml
http://www.164club.org/
http://www.164club.org/volvlink.html

Plus ett antal externa länkar i avdelningen "Bilder"

Tyvärr kan jag inte hitta någon länk till http://volvoamazonpictures.se
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse63 »

Den sida som är nu är första "fungerande relisen" vad jag förstår, sen skulle de bygga vidare på den och hur det gick vet vi ju, därför saknas http://volvoamazonpictures.se för den fans med i senare försök.

Jag tycker att det enda som funkar nu är annonstorget och det är ju bra.

Är det någon som fått svar då man frågat om sidan ?
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Hemsidan fungerar

Post by Telis »

Hasse63 wrote: Är det någon som fått svar då man frågat om sidan ?
Jodå jag har fått lite svar - det verkar dock som att man söker lite billiga och enkla lösningar. Kanske inte styrelsen fullt ut förstår nyttan med en väl fungerande och fint gjord hemsida?

Antingen behöver man ha en person som är intresserad och kunnig som tar på sig arbetet frivilligt och bara får ersättning för löpande omkostnader (någon sådan har man inte hittat) eller så får man betala ett företag för att bygga en plattform som kan uppdateras utan kunskap om hemsidor, styrelsen får sedan ansvar för att utse en person som håller i att uppdatera. Finns säkert flera lösningar också..

Det kanske vore på sin plats med en motion till nästa årsmöte.

Att sidan fungerar hyfsat nu är mycket glädjande frågan är om man kommit till rätta med problemet på sikt.

/Henrik
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Hemsidan fungerar

Post by hakano »

Hasse63 wrote:Jag tycker att det enda som funkar nu är annonstorget och det är ju bra.
Antar att du menar att det är bra att det fungerar...men inte är det väl så att du menar att det här annonstorget är bra?

Allt var inte bättre förr men faktum var att det gamla annonstorget var en hel del bättre. Lättare att titta i, lättare att hitta i, mer lättöverskådligt, mer användarvänligt m.m...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse63 »

hakano wrote:Antar att du menar att det är bra att det fungerar...men inte är det väl så att du menar att det här annonstorget är bra?
Precis så.

Han som sköter om annonstorget gör uppdateringar med nya annonser och det gör att det ser levande ut, bra jobbat. Det kan man inte säga att resten av hemsidan gör, snarare stendöd.


Hasse wrote:Så min förhoppning är att Ni skall kunna se en uppdaterad sida i början av oktober, så håll ut, nu kommer det att hända något i alla fall.

Mvh / Hasse Lindell
Vad då hända, oktober men vilket år, jag har liksom gett upp för länge sen.
:cry:

SNÄLLA gör något, säg något Hasse sitt inte bara tyst i alla trådar om amazonklubbens hemsida. Kom men fakta och med något du kan hålla.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse »

Jag kan erkänna att jag inte är någon flitig användare av Forumet och jag vet inte om det är något krav på att jag skall vara det heller ?

När det gäller hemsidan så är den nya sidan på gång, firman som lagt grunden för detta är i stort sett färdiga, vi håller på att flytta över den information som går att använda från den gamla sidan till den nya.
Jag försöker avsätta en stund då och då för att komma ikapp med hemsidearbetet, siktet nu är att sjösätta den nya sidan innan jul.

När detta är gjort kommer det sakta men säkert att fyllas på med ny information samt nyheter m.m.

Orsaken till förseningen är min helt och hållet min, detta beror på arbetsbelastning samt att jag har "pendlat" mellan Sverig och USA under ett år, min förhoppning är att detta nu snart är slut och jag kan vara mer på "hemmaplan"

När det gäller klubben så är vi ca. 2500 medlemmar, av dessa så är det 4-6 personer som försöker hålla liv i en klubb där ingen annan tydligen vill jobba ideellt, och så verkar det var överlag inom klubbar och föreningar idag, alla har fullt upp med annat......

Jag tillhör också den skara som jobbar 50-60 timmar i veckan, har hus, sommarstuga, familj, barn, barnbarn och en ett antal bilar som jag inte har den tid för som jag vill.

Men jag kan glädja er med att ni snart slipper mig som ordförande, jag kommer i stället att försöka lägga denna tid på hemsidan, så jag hoppas att den skall bli mer "levande" när jag enbart kan fokusera på detta.

Men att hitta dom medlemmar som vill driva klubben vidare verkar inte vara det enklaste, så vi får väl se vad som händer, jag kan ju inte påstå att det är någon som står i kö...... och det går ju inte tvinga folk att jobba ideellt.

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse63 »

Tack för att du äntligen svarar Hasse. :D

Förstår att du har massor att göra men:
Skapar man en tråd och frågar om det finns någon som vill ta på sig jobbet att göra en hemsida som du gjort så förväntar sig många att du åtminstone skriver en gång till i den tråden. Sen så kan jag tycka att du även kan skriva antingen på hemsidan eller här på forumet att du inte har tid att svara på e-post i samma utsträckning som förut pga. massa annat jobb. Om du inte ska skiva på forumet vem ska då göra det och förklarar ett och annat så det slipper bli irritationer?

Hoppas du får all den tid det krävs för att få hemsidan levande, intressant, inspirerande mm så fler än nånsin vill gå med i klubben för det vore underbart, då skulle fler hitta hit också.

Vem vet, jag tror:
En till synes väl fungerande klubb, hemsida, forum kan locka "medlemmar som vill driva klubben vidare"

Glöm inte http://www.volvoamazonpictures.se/ :wink:

Mvh Hasse63
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse63 »

Hasse wrote:siktet nu är att sjösätta den nya sidan innan jul.
Hej Hasse.

Får vi någon julklapp i form av en ny fräch hemsida?

Mvh Hasse63 :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Hemsidan fungerar

Post by Hasse »

Jag nu börjar det sakta men säkert röra på sig, tyvärr är det väl så att tomten har lite dåligt med snö för att dra släden i den fart som vore önskvärt.

Skall nu försöka vara ledig mellan jul och nyår, det som vi håller på med nu är att rätta till en del småfel och se att länkar funkar, denna gången hoppas jag/vi att funktionaliteten skall vara bättre vid "sjösättning".

Nu är den nya hemsida inget under av utökad information vid "sjösättningen", men prio 1 har varit att få en hemsida som funkar igen, där vi fortlöpande kan lägga ut ny information och sedan bygga ut sidan i den takt som är lämplig.

Det som givetvis kommer att finnas från dag ett är en fungerande länk till Karl-Eriks fina galleri, sedan blir det nog även ett nytt "enklare" annonstorg (av samma typ som vi hade tidigare) utan tidsbegränsningar i tid och med "Säljes & Köpes" av bilar & delar.

Vi vill dock se att allt funkar innan den går i drift.

GOD HJUL & Gott Nytt Amazonår alla Amazonvänner.....

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Hemsidan fungerar

Post by Ragge »

Hasse wrote:Orsaken till förseningen är min helt och hållet min,
stopp,stopp,stopp och belägg nu Hasse Lindell, inte fanken skall du lägga hela skulden på dig själv !!! jag om någon vet hur erbarmligt mycket tid du lägger för klubben och inte har ett öre för , och så fort något strular får du stå där ensam med hundhuvet... Alla bara sitter hemma på sina nu i jultider allt fetare rövar och glor på sina datorer, klagar och tjötar och ska ha allt serverat på ett silverfat. vi får nog fan vara glada att du offrat dig såpass som du gjort annars vore amazonklubben utdöd. Så bry dig inte om ifall det gnisslas lite tänder ute i landet, de kan ju själva träda fram och göra det fantastiska jobb de efterlyser istället, så du kan njuta av en kall pilsner dessa stunder istället, eller varför inte åka med ut på amazonjakt i ivecon ? haha !

"baronen"
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Hemsidan fungerar

Post by Telis »

Ragge wrote:
Hasse wrote:Orsaken till förseningen är min helt och hållet min,
stopp,stopp,stopp och belägg nu Hasse Lindell, inte fanken skall du lägga hela skulden på dig själv !!! jag om någon vet hur erbarmligt mycket tid du lägger för klubben och inte har ett öre för , och så fort något strular får du stå där ensam med hundhuvet... Alla bara sitter hemma på sina nu i jultider allt fetare rövar och glor på sina datorer, klagar och tjötar och ska ha allt serverat på ett silverfat. vi får nog fan vara glada att du offrat dig såpass som du gjort annars vore amazonklubben utdöd. Så bry dig inte om ifall det gnisslas lite tänder ute i landet, de kan ju själva träda fram och göra det fantastiska jobb de efterlyser istället, så du kan njuta av en kall pilsner dessa stunder istället, eller varför inte åka med ut på amazonjakt i ivecon ? haha !

"baronen"
Instämmer till fullo !!!

En förening är sina medlemmar! Det är inte styrelsen och ordföranden som skall ro båten framåt, de skall styra och hålla i rodret. Men farten kan gott resten av medlemmarna stå för!

/Henrik
Post Reply