Uppdaterad hemsida !

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse »

Äntligen kan jag förhoppningsvis göra många på bätter humör när det gäller hemsidan.

Vi kommer i dagarna att starta en en större uppdatering av hemsidan med hjälp av ett företag som heter Medio WEB Production i Ljungskile (se även deras hemsida: www.medio.se)

Det kommer kanske inte i första hand att bli några jättestora skillader i utseende på hemsidan, där emot så har dom ett "verktyg" som heter MWP CMS som gör att vi själva mycket enkelt kan lägga till/ändra all information på hemsida samt enkelt bygga ut hemsidan med mer information och fler sidor, länkar m.m. m.m.

Detta är något vi saknat sedan länge, så äntligen så börjar jag se ljuset i tunneln, och förhoppningsvis är det inte tåget vi möter igen.

Men som vanligt är det mycket arbete med att fylla sidan med information.
Det gör inte en WEB byrå, dom lägger grunden och skapar förutsättningarna, enklast är väl att likna det hela vid en "bokhylla" !
WEB byrån fixar bokhyllan, sedan får vi fylla bokhyllan med böcker (information)

Men dom vanliga fuktionerna som vi behöver kan dock mycket fort och enkelt fixas till, vi kan konvertera över mycket av informationen från dagens hemsida (samt förbättra denna) och på så sätt rätt snabbt komma igång.

Så min förhoppning är att Ni skall kunna se en uppdaterad sida i början av oktober, så håll ut, nu kommer det att hända något i alla fall.

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Telis »

Underbart - det verkar som en bra lösning !
/Henrik
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Amazon »

Låter bra! Vore kul om något gjordes åt annonstorget också, lite synd att de bara ligger ute i en månad och att man inte kan söka i alla kategorier samtidigt. Det gamla var betydligt bättre tycker jag.
Volvo P1200VB 1958
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse »

Tanken är att det kommer att bli ett nytt annonstog.

Det kommer förmodligen bli liknande det som fanns förut.

Endast köp och sälj av bilar och delar.

Med andra ord ett "enkelt" annonstorg.

Som vanlig så kan det bli ett problem att konvertera över dom annonser som finns på annonstorget idag, vi kommer dock att informera om detta i god tid innan nuvarande annonstorg tas bort (om informationen ej kan flyttas)

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse63 »

Det har funnits här tidigare men:

På många bilforum finns även ett annonstorg och de måste väl ändå vara det bästa? och att lägga upp en annons med bilder är mycket enkelt, säljaren kan gå in och ändra i annonsen och skriva t ex. att stötdämparna är sålda, eller lägga till ny information om en del, en köpare kan ställa en fråga mm mm.

Detta kommer medföra mer aktivitet/jobb här vilket jag tycker skulle vara skoj.
Tror säkert att om det skulle behövas så finns det intresserade som ställer upp som moderator och kan hjälpa oss som finns nu att hålla ordning.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Telis
Posts: 635
Joined: Thu May 12, 2005 7:28 pm
Location: Göteborg

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Telis »

Hasse63 wrote:Det har funnits här tidigare men:

På många bilforum finns även ett annonstorg och de måste väl ändå vara det bästa? och att lägga upp en annons med bilder är mycket enkelt, säljaren kan gå in och ändra i annonsen och skriva t ex. att stötdämparna är sålda, eller lägga till ny information om en del, en köpare kan ställa en fråga mm mm.

Detta kommer medföra mer aktivitet/jobb här vilket jag tycker skulle vara skoj.
Tror säkert att om det skulle behövas så finns det intresserade som ställer upp som moderator och kan hjälpa oss som finns nu att hålla ordning.
Det är ju en intressant tanke då man även lockar de som bara använder annonstorget till att även bli aktiva i forumet !

Kanske finns risk att det blir för mycket diskussion om prylar i forumet som egentligen hör hemma i pm vilket minskar överskådligheten, det kan ju vara en fördel att slippa registrera sig om man bara vill sälja några prylar vid ett tillfälle.

/Henrik
Minielk
Posts: 149
Joined: Sat May 27, 2006 5:43 pm
Location: Lund, men Övik är hemma

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Minielk »

Då skulle väl alternativt isåfall kunna vara att annonstorget ÄR just uppbyggt som ett forum, men skiljt från detta forum. För övrigt är det trevligt att det ska bli uppstyrning på hemsidan igen.
P13134, 1964, skifferblå.

Volvo Amazon - En fröjd för ögat och balsam för själen. Musik för örat och värk för högerhälen.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse63 »

Tiden går och vi har fått många releasedatum nu, så jag undrar hur det går med hemsidan :roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Rappel
Posts: 836
Joined: Thu Jan 24, 2008 5:07 pm
Location: boden

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Rappel »

vet inte om jag hänger med här! men de låter bra! :roll: :) har bara en fråga! kommer forumet ligga nere under en tid då?
Röd 67a
Graffitgrå 65a


VERKSTADSHANDBÖCKER!
http://www.volvoamazonpictures.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Lars Bd »

Forumet har inget gemensamt med klubbens hemsida (förutom Amazoner) och kommer inte att påverkas av klubbens hemsideupdateringar.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse63 »

Hasse wrote: /.../ äntligen så börjar jag se ljuset i tunneln, och förhoppningsvis är det inte tåget vi möter igen.Mvh / Hasse Lindell
Måste vara värdens längsta tunnel, vi har väntat typ i 4 år nu på en ny hemsida så jag och säkert fler undrar.

Har säketrt missat en tråd men det hela började här
2006-02-17
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =10&t=3314

2008-06-14
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... ns+hemsida

2008-08-31
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =10&t=7653

2008-09-02
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... ns+hemsida

mvh Hasse63
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse63 »

Varför uteblir svar i frågan. Missat att se denna tråd, eller är det andra orsaker?
:roll:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by pvfreak »

Hasse63 wrote:
Hasse wrote: /.../ äntligen så börjar jag se ljuset i tunneln, och förhoppningsvis är det inte tåget vi möter igen.Mvh / Hasse Lindell
Måste vara värdens längsta tunnel, vi har väntat typ i 4 år nu på en ny hemsida så jag och säkert fler undrar.
Pratade med Hasse L på Amazonklubbens Hjulmarknad. Tyvärr är det så att man mött tåget ett antal gånger, :(
men ett kontrakt är nu skrivet med ett företag som ska sköta hemsidan. :) Så inom en snar framtid, förhoppningsvis, ska det hända något.
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse63 »

Har hört detta förut känns det som..... :roll: Man kan inte annat än hoppas att det ska bli en levande hemsida (klubbnens ansikte utåt) och inte en "död" som det är nu.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Gullan »

Lyfter denna tråden, kunde ju vara intressant med ngt inlägg från ngn som e insatt i klubben. Eller e det V43 som e fortsatt releasedatum för amazonbladet :?:
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
Post Reply