Byte av inredning

Moderatorer
Post Reply
G.E.
Posts: 58
Joined: Wed Aug 15, 2007 8:30 pm
Location: Göteborg

Byte av inredning

Post by G.E. »

Hej!
Jag undrar om man kan flytta över sittdyna och ryggstöd från passagerarstolen på en -69:a till förarstolen på en 70:a? Något som kan komplicera?
Ska ev även byta ryggstödet på baksätet. Är ryggstödet på en 69:a och en 70:a identiska?

Tacksam för lite tips

G.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: Byte av inredning

Post by Arne »

Sittdynan ska gå att flytta över, vad gäller ryggstödet så får du svankjusteringen på fel sida.
AVG
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Byte av inredning

Post by Lars Bd »

Jag tror att båda framstolarna är identiska i sin uppbyggnad 69-70 dvs det sitter redan förarstol även på höger sida så det ska inte vara några problem att flytta förutom att 69:ans ryggstöd sannolikt saknar nackstöd.
Även bak är det lika 69-70 men eventuellt så finns det en liten strukturskillnad i mönstret beroende på färg men det har bara betydelse om bilen ska ha exakt originallikt utseende.
Vid en snabbtitt från 1 meters håll syns ingen skillnad och endast vid fingranskning om man vet om en eventuell skillnad kan det upptäckas.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
G.E.
Posts: 58
Joined: Wed Aug 15, 2007 8:30 pm
Location: Göteborg

Re: Byte av inredning

Post by G.E. »

Tack för svaren. Var precis och tittade efter hur det ser ut nu i min 70:a. Både förarstol och passagerarstol har svankstödsjusteringen på höger sida. Båda stolarna har "fällspaken" på vänster sida. Bilen levererades alltså med två identiska stolar från fabrik?
Post Reply