Vilken topplockspackning ??

Moderatorer
Post Reply
Geson56
Posts: 35
Joined: Fri Oct 26, 2007 10:17 am
Location: Kopparberg

Vilken topplockspackning ??

Post by Geson56 »

Hejsan någon
Ska sätta på en B20 topp som är portad och planad 3.5 mm
Någon som vet vad jag ska använda för typ av packning där.. finns det tjockare eller ska det vara
dubbla.. koppar kanske.. duger Biltemas packning, ska inte köra rally, men lite buskörning blir det..

hoppas på svar från någon som kan detta, innan jag sätter dit och gör fel..

//Göran
Linkowich
Posts: 34
Joined: Mon Oct 20, 2008 5:26 pm
Location: Sollefteå

Re: Vilken topplockspackning ??

Post by Linkowich »

Jag provade en billig skitpackning från folkraceshop en gång. Passformen va skit, inte ett stansat hål stämde in. Slutade med att jag skaffade en skäringspackning från kg ist. Varför köpa en billig med tveksam kvalite då de inte skiljer så många hundralappar till en riktig. Så himla kul e de ju inte behöva riva lös toppen bara för att byta.
Moroten
Posts: 210
Joined: Wed Apr 25, 2007 4:40 pm
Location: Stockholm/Värmdö

Re: Vilken topplockspackning ??

Post by Moroten »

Förstår inte varför man skulle vilja ha dubbla packningar? Dels har vitsen med att plana toppen försvunnit eftersom man är ute efter högre kompression och sedan är det lättare att blåsa packningen när man lägger dubbla.

Sedan är inte biltemas packning någonting att ha, den läcker tydligen för alla! Jag tror att en originalpackning räcker gott och väl :wink:

Du tänker väll på att du kan behöva kortare stötstänger när toppen är planad så mkt, beroende på vad för topp det är från grunden?

//Victor
luddig kaninfot
Posts: 99
Joined: Wed Aug 30, 2006 11:34 pm

Re: Vilken topplockspackning ??

Post by luddig kaninfot »

Hej jag använder en e-packning från scan-tech,1 mm tjock och funkar kanonbra,glöm ej att gänga upp alla hålen och blåsa rent samt att göra rent block och topp extremt noga och även bultarna
mvh pelle
Post Reply