sprängkåpan...

Från koppling till drivaxel. Moderatorer
Post Reply
Kapten_stofil
Posts: 86
Joined: Sun Apr 08, 2007 6:59 am
Location: Göteborg

sprängkåpan...

Post by Kapten_stofil »

jag undrar om en växellåda som har en sprängkåpa avsedd för vajerkoppling skiljer sig mot en med sprängkåpa för hydralisk koppling.

jag har hydralik, och växellådan jag skall köpa har en kåpa för vajer, men är det bara att byta kåpan?


Anders legitimerad ärkestofil...
Jag är ingen stofil som säger att ALLT var bättre förr!

Men det mesta var det.
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: sprängkåpan...

Post by Ragge »

ja det är olika kåpor. till hydrualkopplingen är det 2 gängade hål för slavcylindern men i kåpan för wire är det bara en ögla. du kan bara skruva av kåpan från din gamla låda och flytta över, om nu den nya är av samma typ förståss .
Kapten_stofil
Posts: 86
Joined: Sun Apr 08, 2007 6:59 am
Location: Göteborg

Re: sprängkåpan...

Post by Kapten_stofil »

samma typ?

du menar om det är samma låda?

jag har en m40 nu, och det är en m41 jag tänkte byta till, kan det skilja sig nåt där?
Jag är ingen stofil som säger att ALLT var bättre förr!

Men det mesta var det.
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: sprängkåpan...

Post by Arne »

Nej, M40 och M41 har likadan sprängkåpa. Det är främre delaen på mellanaxeln som är kortare då du har M41 låda, och så behöver du en längre hastighetsmätarvajer.
AVG
Post Reply