Vatten till turbon?

Moderatorer
Post Reply
DuettTurbo
Posts: 17
Joined: Wed Oct 19, 2005 7:15 pm

Vatten till turbon?

Post by DuettTurbo »

tjenna! jag har en vatten kyld turbo, som jag skall stta på en b20, jag bara undrar om nån vet nått bra ställe att ta vatten i från?
Tack på förhand
mhr144
Posts: 60
Joined: Sat Jun 18, 2005 8:58 pm

Post by mhr144 »

kolla på sävarturbo.se dom kan det där med b20 turbo
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Vattenanslutning

Post by J.LUNDIN »

Enklast är det att ta ut vattnet från röret som går från vattenpumpen till kupén.
DuettTurbo
Posts: 17
Joined: Wed Oct 19, 2005 7:15 pm

Re: Vattenanslutning

Post by DuettTurbo »

J.LUNDIN wrote:Enklast är det att ta ut vattnet från röret som går från vattenpumpen till kupén.
Men vart ska man leda till baka den sen då?
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Vattenanslutning

Post by J.LUNDIN »

Var brukar retur vattnet från kupévärmaren gå in i mötorn......? Anledningen till att man vattenkyler lagerhuset på turbon är för att undvika koksbildning som på sikt kan orsaka oljeläckage. Det handlar inte om något större vattenflöde som behövs till lagerhuset för att skydda det.
Lindqvist Racing
Posts: 132
Joined: Wed Mar 03, 2004 7:37 pm

Post by Lindqvist Racing »

Du kan inte ta ut något vatten från röret som går in i vattenpumpen då detta är ett returrör, här ska alltså returen från turbon in. Ta vattnet någonstans direkt på motorn, bak på toppen eller det lilla locket på sidan av toppen framför insug/grenrör.
DuettTurbo
Posts: 17
Joined: Wed Oct 19, 2005 7:15 pm

Re:

Post by DuettTurbo »

Lindqvist Racing wrote:Du kan inte ta ut något vatten från röret som går in i vattenpumpen då detta är ett returrör, här ska alltså returen från turbon in. Ta vattnet någonstans direkt på motorn, bak på toppen eller det lilla locket på sidan av toppen framför insug/grenrör.
Varför kan man itne ta ut vattnet fårn röret som går in till vämepaketer, och ta ut dupa vattnet i det andra?
Post Reply