Weber 45
Låner denne tråden litt videre..
Jeg har nå kommet så langt med prosjektet at motoren holder på å bli klar og siden jeg har tenkt å kjøre med 45 Weber lurer jeg på om noen har et par gode bilder på en modifisert innerskjerm. Har ikke framaxel eller motorblokk tilgjengelig så får ikke sjekket det på den måten. Ikke så veldig kult om uttaket havner feil
Jeg har nå kommet så langt med prosjektet at motoren holder på å bli klar og siden jeg har tenkt å kjøre med 45 Weber lurer jeg på om noen har et par gode bilder på en modifisert innerskjerm. Har ikke framaxel eller motorblokk tilgjengelig så får ikke sjekket det på den måten. Ikke så veldig kult om uttaket havner feil
Amatører bygde Kon Tiki, profesjonelle bygde Titanic...
Det skulle alltså fungera med dessa \"böjar\" och filter utan att kapa upp skärmen??
http://www.blocket.se/vi/7450012.htm?ca=5_s
http://www.blocket.se/vi/7450012.htm?ca=5_s
VOLVO for life
har för mig att det var vilklade långt ser på tratten (nära gasaren) i 90 grader. och ovan det så var det luftfilter. kanske inte så bra om man tänker efter
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 239
- Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
- Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
- Contact:
Jag har pa min bil (122) en vinkel (ej tratt) som gar upp till filtret och ingen upphuggen innerskarm. De ar gjutna i aluminium och filtret ar en en ganska platt plastgrunka. Jag hittade en bild av hur de ser ut hos MISAB, men jag vet inte om de saljes lost (B21/23/230). Motorn gar bra med dens konfigurering och jag har inte en aning om riktiga trattar skulle gora en markbar skillnad.
De korta insugen som sitter på bilden på amazonen har jag använt ihop med weber 40 och de mindre misabfiltren, dock utan trattar.
Förgasarna har ju en radie i intaget, och med den mindre diametern som 40orna har mot 45orna tror jag inte att det är lika viktigt med trattar, men är inte säker.
Jag fick iaf ett fint register på min motor (steg tre topp, timo 840 kam, 2,1L, extraktor)
Det var inte massor med plats mot innerskärmen men tillräckligt, satte ett stag ifrån toppen som jag fäste i en stadig motorkudde i innerskärmen.
Det stabiliserade motorn väldigt bra, rörde sig väldigt lite ihop med motorkuddar från 240 dieseln..
Förgasarna har ju en radie i intaget, och med den mindre diametern som 40orna har mot 45orna tror jag inte att det är lika viktigt med trattar, men är inte säker.
Jag fick iaf ett fint register på min motor (steg tre topp, timo 840 kam, 2,1L, extraktor)
Det var inte massor med plats mot innerskärmen men tillräckligt, satte ett stag ifrån toppen som jag fäste i en stadig motorkudde i innerskärmen.
Det stabiliserade motorn väldigt bra, rörde sig väldigt lite ihop med motorkuddar från 240 dieseln..
Man kan även använda sig av \"fullradietrattar\" ett par 30mm sådana motsvarar en betydligt längre konventionell tratt.
På min PV har jag sådana av fabrikat Pipercross samt to m en luftburk av samma fabrikat. Allt detta får plats utan att kapa i innerskärmen. Grejjerna köpte jag av KG för några år sedan.
På min PV har jag sådana av fabrikat Pipercross samt to m en luftburk av samma fabrikat. Allt detta får plats utan att kapa i innerskärmen. Grejjerna köpte jag av KG för några år sedan.