Var ta vakum till fördelaren?

Moderatorer
Post Reply
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Var ta vakum till fördelaren?

Post by Bengan75 »

Har bytt ut massa motordelar i helgen, har slängt på dubbla SU med öppna \"blåa\" filter.

Det finns inget uttag på insug/förgasare för vakumslangen till fördelaren, var man man ta detta bäst? Eller går det att köra utan på nåt vis?

Just nu har jag bara ett uttag på insuget som går till bromsservon, samt en slang från vevhusvent till ett av luftfiltret.

B20, KG19-kam, 3 mm planad topp, extractor, 2.5\" avgas är motorreceptet.
EbbeW
Posts: 58
Joined: Mon Jan 30, 2006 12:08 pm
Location: Norrköping

Post by EbbeW »

Antingen borrar du ett litet hål på lämpligt ställe på insuget, gängar detta o skruvar dit en liten slangnippel, eller så byter du till den fördelare som har aluminiumhus o struntar i vacuumslangen.
Lär av andras fel. Man lever inte tillräckligt länge för att göra alla själv...
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Re:

Post by Bengan75 »

EbbeW wrote:Antingen borrar du ett litet hål på lämpligt ställe på insuget, gängar detta o skruvar dit en liten slangnippel, eller så byter du till den fördelare som har aluminiumhus o struntar i vacuumslangen.
Hur funkar den då? behöver den inget vakum?

Man kanske kan göra en fuling o stoppa in vakumslangen i slangen som går från insuget till bromsservon.. Att sabba en meter slang blir ju behändigare än att sabba insuget.. :)
Simon01
Posts: 12
Joined: Tue Nov 30, 2004 12:13 pm
Location: Småland
Contact:

Post by Simon01 »

Jag borrade ett litet hål i insuget i vilket jag sedan pressade ner ett något större mässingsrör, funkar kanon.
Bengan75
Posts: 120
Joined: Mon May 08, 2006 12:46 pm

Post by Bengan75 »

provar sätta \"slangen i slangen\" först o se om de funkar.. Ska ändå byta alla slangar sen...
Post Reply