Problem med 36/36 weber
Problem med 36/36 weber
Satt på en weber 36/36 i dag på min B18. Den har K-kam och planad topp. Bilen vart mkt piggare och svara bra på gas pådrag. Men jag får inte ner tomgången...den ligger konstant på 1800varv Vrider jag på luftskruven så ökar den lite i varv men går inte att få under 1800. Skruvar man ut luftskruven helt så dör den. Skruven som man ställer tomgången med är helt utskruvad och ligger inte an spjället på något sätt. Vad kan det vara...den är bestyckad efter kg:s rekomendationer. Vilket munstycke ska man prova byta?
Motorer utan turbo suger
Kan vara klantigt ihopskruvad så att spjället inte kan stängas riktigt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Nja...det har jag kollat....har haft i sär förgasaren 2 ggr och kollat igenom allt. Jag satt och läste på Misab hemsidan nu, där stog det att man skulle ta bort stålringarna i insugen som sitter i toppen för att få det tätt mot insuget....dom lät jag sitta kvar...tyckete det gick lite trögt att få dit insuget...kan det vara det som är orsaken tro?
Motorer utan turbo suger
Nu har jag lokaliserat felet....d fattas en bricka ispjäll axeln på första porten, så den hoppar ur och blir helt felkuggad när man gasar ett par gånger. Och den har inte kunnat gå tillbaka helt heller...därav den höga tomgången men den går bra för att knappt har öppnat andra porten på förgasaren Ska fixa en bricka i morgon och hoppas att allt fixar sig.
Motorer utan turbo suger