Värde amazonkombi 66-
Värde amazonkombi 66-
Hej alla amazontokar! funderar på o köpa en amazonkombi och undrar vad man kan betala för en 66:a helt upplagad från rost! rikt o spackeljobb återstår även bromsar mm! bara en ungefärlig värdering vore guld! MVH anders!
Någonstans mellan 0 och 40000 beroende på hur svetningen är utförd och vad
Det är endast du själv som kan ange ett pris genom att fundera på hur mycket bilen får kosta i det skick du vill ha, kolla sedan vad jobbet med material kostar (i tid och pengar) och dra ifrån den summan från beloppet du nyss bestämde dig för då vet vet du hur mycket den är värd för dig.
betyder.rikt o spackeljobb återstår även bromsar mm
Det är endast du själv som kan ange ett pris genom att fundera på hur mycket bilen får kosta i det skick du vill ha, kolla sedan vad jobbet med material kostar (i tid och pengar) och dra ifrån den summan från beloppet du nyss bestämde dig för då vet vet du hur mycket den är värd för dig.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Re:
Är också mycket svårt att bedömma, för en originalfantom kan ett (i någon annans ögon) fint jobb vara en förstörd bil.lampann wrote:svetsjobbet är riktigt fint gjort
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Enligt mig så:
Ett riktigt utfört svetsjobb så ska det vara svårt att hitta en svetsskarv eller omöjligt, och då utan spackel eller tenn. Det skall dessutom vara inlagt plåt med korrekta inpressningar. Max 1mm spackeltjoklek får läggas annars är plåtjobbet inte rätt utfört. Detta jobb tar en lång tid att utföra och det är långt ifrån alla som kan eller har möjlighet att utföra korrekta lagningar. 2-komponent grund håller rosten på avstånd.
Jag vill påstå att många bilplåtslagare fuskar för att hålla nere sina kostnader men tar fullt betalt ändå.
Ett riktigt utfört svetsjobb så ska det vara svårt att hitta en svetsskarv eller omöjligt, och då utan spackel eller tenn. Det skall dessutom vara inlagt plåt med korrekta inpressningar. Max 1mm spackeltjoklek får läggas annars är plåtjobbet inte rätt utfört. Detta jobb tar en lång tid att utföra och det är långt ifrån alla som kan eller har möjlighet att utföra korrekta lagningar. 2-komponent grund håller rosten på avstånd.
Jag vill påstå att många bilplåtslagare fuskar för att hålla nere sina kostnader men tar fullt betalt ändå.
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
-
- Posts: 206
- Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
- Location: Luleå
Lätt.. På med en liter body eller 2 underifrån och mattan skyddar ju svetsskarvar underifrån.
Simsallabim så ser man inga skarvar.
Att uppnå ett sådant resultat är näst intill omöjligt, om man inte lyckas
få tag på ett helt golv och byter det. Men då pratar vi relativt avanserade jobb.
Som lars bd skrev att man måste räkna den tid det tar att utföra jobben i pengar på sin hobbybil blir svårt.
jag har säkert lagt ner 30++ timmar på min i bara rostlagning och att få den trafikduglig.
ingen vanlig dödlig skulle vilja betala mig 25-30tkr för min bil.
Simsallabim så ser man inga skarvar.
Att uppnå ett sådant resultat är näst intill omöjligt, om man inte lyckas
få tag på ett helt golv och byter det. Men då pratar vi relativt avanserade jobb.
Som lars bd skrev att man måste räkna den tid det tar att utföra jobben i pengar på sin hobbybil blir svårt.
jag har säkert lagt ner 30++ timmar på min i bara rostlagning och att få den trafikduglig.
ingen vanlig dödlig skulle vilja betala mig 25-30tkr för min bil.
Amaroyce -64
när de gäller underedet som golv och hjulhus så behövs de ju inte bli superperfekt, bara de är helsvets och täta svetsar så skulle ja vilja säga att de är riktigt utfört även om plåten slår sig lite vid svetsställena.
http://img231.imageshack.us/img231/2448/amazonwf1.jpg
slänger med en bild på ett skapligt gjort svetsarbete med några mindre defekter. Här har skärmkant, underdel av bakskärm och sandplåten blivit bytt. Ser jobbet ut som på bilden är nog pengarna rätta men de är ju bara du förstås som kan avgöra.
http://img231.imageshack.us/img231/2448/amazonwf1.jpg
slänger med en bild på ett skapligt gjort svetsarbete med några mindre defekter. Här har skärmkant, underdel av bakskärm och sandplåten blivit bytt. Ser jobbet ut som på bilden är nog pengarna rätta men de är ju bara du förstås som kan avgöra.