hästantal nm???

Moderatorer
Post Reply
starkfredrik
Posts: 68
Joined: Mon Aug 02, 2004 9:22 pm
Location: Vansbro

hästantal nm???

Post by starkfredrik »

hur många hästar och nm är det tillåtet i en Amazon...? jag tänkte sätta i en B230FK i min
Amazon...
Jag kör PV-62 http://www.garaget.org/starkfredrik" onclick="window.open(this.href);return false;
OrreBorre
Posts: 416
Joined: Tue Jun 13, 2006 6:26 pm
Location: i jär borti smålanda

Re: hästantal nm???

Post by OrreBorre »

150 hk får man ha i en amazon
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: hästantal nm???

Post by J.LUNDIN »

Den effektsiffran är nog inte "huggen i sten", man kan förmodligen komma undan med betydligt högre siffror om man kan tala för sig samt ser till att installationen och övriga säkerhetsdetaljer är uppgraderade i motsvarande grad. Jag har en klar känsla av att man på många håll i landet är betydligt liberalare nu för tiden vad gäller tillåten effektökning. Kolla med SFRO vad som gäller numer, det har ju hänt en hel del fronten.
smed-erik
Posts: 7
Joined: Wed Jul 30, 2008 12:11 am
Location: Eskilstuna

Re: hästantal nm???

Post by smed-erik »

Det här är något som jag läste mig till för c:a 10 år sedan; 100Hk med trummbromsar runt om, 140Hk med skivor fram och 200Hk med skivor runt om (volvo 140). Detta borde vara baserat på amazonens orginalbromsar. Skulle man sätta dit mordernare effektivare bromsar har man säkert "rätt" till mer effekt i motorn. Obsrevera att effekten mäts på bakhjulen så man ska kunna plussa c:a 20Hk mer i motorn.
Har man tur när man reggar bilen kan man säkert komma undan med att bilen inte är helt enligt regelverket. På min amazon står det effekt okänd i regpappret :twisted: , dock har jag skivor runt om, från en 140.
Post Reply