Bilen är totalt genomgången under vintrarna 2006-2008.
- Motor B20E 1974
B20 block borrad till 2:a överdimition
Vevaxel: Balanserad standard B20
Kolvar: Mahle
Vevstakar: B21 M stakar viktade
Kamaxel: KG 19
Vipparmsbrygga: Special KG trimning, stötstänger i krommolybden
Topplock: Iordninggjort av KG trimning med ventiler 46-38,5mm
Förgasare: Dubbla Weber 45 DCOE, med KN filter
Extraktorgrenrör: ?? 4-2-1
Avgassystem: Egentillverkat med Simonsljuddämpare 2,5"
Växelåda: M40 standard nyare
Koppling: RAC koppling
Svänghjul: Standard
Bakaxel: Standard med utväxling 4:10
Fjädring: Rallyfjädrar fram, kortade Mercedes bak
Stötdämpare: Koni
Bromsar: Skivor fram, trummor bak
Fälgar: Plåtfälgar 5,5"
Inredning: Sport stolar
Bälten: Standard rullbälten
Störtbåge: Gussbåge
Extramätare VDO: Varvräknare, oljetryck, oljetemp, laddning
Ratt: Motolita
Extraljus: Kromade BOSCH Rally 180
Backlampa: BOSCH Rally 150
Hasplåtar: Fram, egentillverkad.
Här är originalet på tävlingen Gävlebukten 18/5-74