Amazon 123 GT speglar

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
123gtspegel
Posts: 5
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:41 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 123gtspegel »

Nu har ni alla fel! Då min pappa var med och konstruerade speglarna till Volvo Amazon 123 GT och även ratten. Speglarna sattes stämplar på men även speglar som såldes för eftermarknaden hade inte "Volvos Märke" Här kommer ren fakta från en som VET och har alla modeller av speglar nya!!
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by PeterB »

öööh vad var det där för nåt?
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

123gtspegel wrote:Nu har ni alla fel! Då min pappa var med och konstruerade speglarna till Volvo Amazon 123 GT och även ratten. Speglarna sattes stämplar på men även speglar som såldes för eftermarknaden hade inte "Volvos Märke" Här kommer ren fakta från en som VET och har alla modeller av speglar nya!!
Låt os delar upp frågorna INNAN vi blir arga på verandre.. Speglarna i auktionen (vilket tråden handlade om?) - har fortfarande inte als att göra med GT speglar till Amazon 123 GT.

Du skrivar din pappa var med och konstruerade?? Det är jo intressant - kanske du kunne giva lite info på, hur dom kom fram till längden på spegel-arman? (Den är jo lite kortare än till ex. speglar till kombi).

Om du har alla speglar, värför gör du inte lite bilder? - Det kunne jo väre intressant. Tack.
13134VD, 22134VD, 22244VD
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

Du som kan o vet allt ???????????
:lol:
Last edited by Buick1940 on Mon Feb 08, 2010 11:57 pm, edited 2 times in total.
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

Buick1940 wrote:har provat det passar bra på gt fästen
Bara för att det går att montera betyder det inte att det automatiskt är original GT.
Buick1940 wrote:Pga av att jag har satt ut annonsen är dödsbo
Betyder det att det är du själv som har auktionen på tradera i en annan persons namn och dessutom också ljög ihop historen om att de var köpta på Volvo eller vilken annons avses?
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Buick1940
Posts: 27
Joined: Sun Nov 02, 2008 2:21 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Buick1940 »

Till Admin. Jag vill att denna tråden ska låsas Mvh Buick1940
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by ClassicVolvoShop »

Oj, Oj, Oj!!.. ??

Är det inte lite vanskligt att hålla reda på alla dom alias'ar du brukar?.. Ta det lite lugnt, tack. Kom ihåg att det är du som doljar sandheten och du som försökar manipulerer med bilder och information.
Då måsta man jo ochså väre bered på lite kritik!?..

Jag frågade snällt, om du kunne giva lite mer info på hur din pappa kom fram til längden av speglarna under produktionen - värför dom var korta på GT:an..? Men kanske du inte kan svare på dette? - Det är OK! - Jag var nu bare nyfiken.
13134VD, 22134VD, 22244VD
Nalletill1000
Posts: 239
Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Nalletill1000 »

123gtspegel wrote:Nu har ni alla fel! Då min pappa var med och konstruerade speglarna till Volvo Amazon 123 GT och även ratten. Speglarna sattes stämplar på men även speglar som såldes för eftermarknaden hade inte "Volvos Märke" Här kommer ren fakta från en som VET och har alla modeller av speglar nya!!
humor me.... varfor star dar 'volvo import' pa spegelhuvuden? jag vet att spegeltypen har salts pa eftermarknaden for jag har sjalv hittat ett par med total annat spegelhuvud men med GTns korta armar pa en marknad en gang, sa det ar inte otroligt att de forkom after market. Aven sett den pa en jagga XK-140 cabbe (osaker pa exact model betackning). Faktum ar att jag tror snarare Volvo bestallde dem till deras egen version sasom spegelhuvuden, sasom med GTns varv raknare, Smiths med Volvos logga och enbart for 4cyl. After market ar 4-6-8cyl men ser lika dana ut. Vad som ar ratt eller fel kan ju alltid diskuteras. Jag har manga NOS GT varvraknare... synd att det inte star Volvo i dem :roll: ...
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
123gtspegel
Posts: 5
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:41 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 123gtspegel »

Hej hur min pappa kom fram till allt vet jag ej då han ej är i livet idag. Men jag har ju alla speglar och det är bara att titta på dom så ser jag vilka spegar som volvo sålde nya. :D :D
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Amazonsport »

Men för att göra det enkelt för alla så kan du kanske fota originalspeglarna från alla sidor och benämna dom med på vilken bilmodell dom satt.. Det skulle vara kul och lärorikt att se.. :idea:
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Lars Bd »

Tänk också på att det kan vara skillnad på vad man kunde få från Volvo i Göteborg och hos en enskild återförsäljare.
Tex kan man köpa mjölk hos min lokala Volvo återförsäljare men det är inte Volvo originalmjölk för det.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
hadirajraj
Posts: 39
Joined: Wed Dec 10, 2008 1:12 pm

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by hadirajraj »

Amazonsport wrote:Men för att göra det enkelt för alla så kan du kanske fota originalspeglarna från alla sidor och benämna dom med på vilken bilmodell dom satt.. Det skulle vara kul och lärorikt att se.. :idea:

Instämmer till fullo. Kanon om någon kunde dela med sig av närbilder på 123 GT speglarna eftersom det verkar vanligt(märks tex på tradera) att folk tar fel på volvos olika speglar. Framförallt GT speglarna med dess unikhet.
123gtspegel
Posts: 5
Joined: Sat Dec 06, 2008 1:41 am

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by 123gtspegel »

hej har precis skaffat dator och har inga planer på att skaffa någon digitalkamera då dator t.o.m är mycket modernt för mig (behöven nästan hjälp att hitta till detta forum varje gång jag ska kolla in :wink: så några bilder kommer jag inte att kunna ge er utan bara skriftligt. Ni får gärna skicka ett pm till mig så ska jag svara på era frågor. Mvh 123gtspegel
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Hasse63 »

Om du lyssnar runt bland dina vänner så kanske någon av dom kan fota och sedan kan de maila mig bilderna så lägger jag upp dom här fast i en ny tråd. Tycker man ska förströka ta vara på den unika tillfället att dokumentera dom. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: Amazon 123 GT speglar

Post by Ragge »

detta var lustig läsning här i forumet , men även lite förbryllande ... fick för en tid sedan en fråga om just dessa speglar på tradera av en känd amazon man , men som inte hade full koll på detta med volvologga på GT speglarna . jag tog då foto på riktiga original 123 GT speglar och mailade iväg , och vet att han sedan i sin tur sände bilderna vidare ... så fotobevis finns på att det SKA vara volvo logga på baksidan dessa speglar, och hjälper inte detta får jag väl se om det ska behövas att sändas till fotosidan på klubbsidan ....
Post Reply