Antenn problem!

Plåt Glas krom och emblem. Moderatorer
Mugge
Posts: 47
Joined: Sat Mar 27, 2004 6:33 pm
Location: LKPG
Contact:

Post by Mugge »

Jag ville få reda på vad jag köpt mig...Nostalgi som du sa...Han som sålde den sa att den tillhörde en Amazon man jag och andra har aldrig sett nåt liknande...Vore så intressant och veta om Den tillhör Amazonfamiljen eller om det kanske är till en Opel eller nåt annat rappel..
Att sätta dit en antenn är ju inte så svårt...
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Till amazon hör den nog inte. Tycker det låter som det är någon form av custom tillbehör. Svårt att gissa när man inte ser den. :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Om du bara är ute efter en \"identifiering\" av prylen för att se om det är ett fräckt ovanligt originaltillbehör eller ej, så får du nog släpa fram kameran och ta en bild Mugge! :)

I mina öron låter det som ett \"fräckt ovanligt tillbehör\", dvs. 3:e partstillbehör som kunde köpas \"när det begav sig\" utan att ha någon som helst anknytning till Volvo Amazon. Mer än att den kanske tidsmässigt passar din bil. ;)

Men ge oss en bild! :shock:
Mugge
Posts: 47
Joined: Sat Mar 27, 2004 6:33 pm
Location: LKPG
Contact:

Post by Mugge »

ha,ha... Det finns många fördelar med att ha en kamera som är stor som ett visitkort, men den är ett helvete att hålla reda på...Den är totalt borta, men ska se om jag har någon snäll garagekompis som kan fixa en bild...

Återkommer i frågan...

Edit: Nu är äntligen kameran återfunnen men måste bara ta en bild...
Mugge
Posts: 47
Joined: Sat Mar 27, 2004 6:33 pm
Location: LKPG
Contact:

Nu äntligen har jag ordnat en bild...

Post by Mugge »

Image

Någon som sett något liknande?
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Var ska man sätta den på en amazon?? :roll: Hur lätt som hälst att få den avbruten på sidan av bilen. Tror inte det går att få den att följa A-stolpen.
PV möjligtvis \"så den kommer in lite\"
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Mugge
Posts: 47
Joined: Sat Mar 27, 2004 6:33 pm
Location: LKPG
Contact:

Post by Mugge »

jag lutade den mot bilen och det såg förjävligt ut så den blir nog sittandes i kupén nånstans...
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Re: Antenn problem!

Post by Nendinn »

Återupplivar denna tråd för att undvika en massa trådar med samma ämne, hoppas ingen misstycker om det! :)

Som namnet antyder så har jag ett litet antennproblem. Nu är jag äntligen i slutfasen av renoveringen och jag tänkte montera tillbaka min antenn på min 69:a. Men jag tycker mig sakna delar för att fästa antennen. (ska fästas fram i karossen och jag antar att det är orginalantenn) Jag undrar om det finns några bilder/sprängskisser över dessa delar eller monteringen? Var kan jag hitta dessa så jag ser vad det är som saknas? Hoppas nån kan hjälpa mig snart så jag hinner få ihop allt innan besiktningen den 8'e april! :wink:
Rubinröd -69
Ford Custom -49
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: Antenn problem!

Post by Blomquist »

Vore nog en bra idé om du la upp en bild av vad du har.
210 -64, 223 -68
cruisingphill
Posts: 219
Joined: Sun Feb 03, 2008 2:29 pm
Location: Lund, Skåne / Kalmar, Småland

Re: Antenn problem!

Post by cruisingphill »

Ja en bild på vad du har vore lämpligt så kan jag bistå med bilder på vad jag har på min ,jag har nämligen ett troligtvis orginal antennfäste på högrsidan precis framför A stolpen i plåten ovan torpeden, denna kan jag ta isär under morgondagen och dokumentera infästning om så önskas. Tyvärr saknar jag själva antennsprötet men det begriper du nog hur du ska fästa.. righty-tighty :wink:
___________________________________________
Amazon 1968, Buick Riviera 1963, 740TIC 1988
Garageobjekt_______Glidarbil_________Bruksbil
Nendinn
Posts: 38
Joined: Wed Oct 18, 2006 9:40 am
Location: Västerås

Re: Antenn problem!

Post by Nendinn »

hej gott folk!

jag tackar så mycket för all engagemang, men jag lyckades lösa det på egenhand med en egen liten konstruktion. tur för mig för begriper fortfarande inte hur man lägger upp bilder här, och det trotts att jag läst om hur man gör :oops: men som sagt... tack i alla fall!

:)
Rubinröd -69
Ford Custom -49
soulbrother
Posts: 51
Joined: Wed May 06, 2009 10:07 am

Re: Antenn problem!

Post by soulbrother »

Precis en sån lång antennen du nämner med den röda "diamanten" längst upp satt monterad på farsans -65:a när vi köpte den 1967. Fästet kanske kan variera men den var monterad till höger nedanför vindrutan. Man fick nog (som även är vanligt på modernare universlantenner) böja till delen närmast under antennsprötet för att få rätt lutning.
Allt som är värt att göra är värt att göras bra!
Post Reply