I helgen tänkte jag byta topplockspackning, och när jag ändå har mek-kläderna på mig så kan jag undersöka ett tickande dieselliknande ljud. Kan man kontrollera ventilsätena på nåt lätt sätt så inte de är förslitna? Finns det nåt mer man kan kolla när ändå toppen är av? Har hört kamdrevet, vart sitter det?
Sedan, hur ska jag spänna bultarna till toppen? börja på mitten och korsa mig utåt och börja med moment 3 kg och sedan göra om proceduren med 6 kg och till sist med 8,5 kg?
Jag bytte toppackning på en B20 senast för 5 år sedan, så det är inte helt färskt i minnet..
Undersökning av knackningar o toppacknigsbyte
-
- Posts: 60
- Joined: Mon Sep 27, 2004 10:54 am
- Location: Lund
Undersökning av knackningar o toppacknigsbyte
--
Sunkmarkus
-69 VW Typ2 kleinbus/sunkbuss
-64 Rambler American 330 4D sedan (till salu)
-69 Amazon
Sunkmarkus
-69 VW Typ2 kleinbus/sunkbuss
-64 Rambler American 330 4D sedan (till salu)
-69 Amazon
-
- Posts: 60
- Joined: Mon Sep 27, 2004 10:54 am
- Location: Lund