"Evert", mörkgrön 123 GT -67

Visa din original-amazon. Allt från objekt till pärla. Moderatorer
Blomquist
Posts: 1070
Joined: Tue Feb 24, 2004 11:06 pm

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Blomquist »

Vilket pilljobb du gjorde i motorrummet! Vad hade du för spruta?
Vilken sealer kör du med? Har själv använt Biltema, men den blir inge bra när man skall
dra på såna där bamsekorvar a la Torslanda (runt batterilådan t.ex.). Massan sjönk och skrynklade ihop sig efter ett par veckor...

Trevlig trädgård du har förresten.
210 -64, 223 -68
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Amazonsport »

Skönt att det finns såna här trådar med galna pryltokiga och bara så härliga människor. De är bra att ha när man själv ska övertyga kvinnan i hemmet att det kunde ju vara bra att ha en varvräknare till i reserv eller en Amazon till, för den är ju så billig osv..

Snyggt jobbat Ragge, och du kan vara lycklig med så många GT..
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

jo en del tokig är man ju, bara att erkänna ! men så är det ju del i detta som det kostade kärringen med ... haha! Skall försöka vara aktiv med foto på fortsatt renovering.

Ja motorrumet var pilligt, sprutan jag använder är en airgunsa med pytteliten kopp så jag kommer åt ner emellan. på den renblästrade plåten la jag jotun barriär, sedan spärrade jag den med hagmans CA primer som är etsande (den gula) för att sedan dra på 3 lager grön 94 och som lite lyx blev det 2 lager klarlack.
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by amazon123gt »

:D Vilket fint jobb du gör på GT:n.Det var ju tur att du räddade en amazon undan skrotdöden(Xtra mycket bonus med en GT)Sen att du inte gav så mycket i inköp gör ju att du kan"kosta"på dig lite mer på den.Själv så gav jag ju en"slant"för lotta,men det är ju inte varje dag man kommer över en amazon med 1st ägare :mrgreen:
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

nej det är sant , även om din var dyrare så fick du ju mera för pengarna så att säga . På min är det mycket jobb och även att jag har massa grejer så kostar det ändå.
122 S 1966 USA
Posts: 117
Joined: Wed Oct 21, 2009 3:03 am
Location: Danmark

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by 122 S 1966 USA »

Nice me ett sånt kjöb :D många extra grejor på den ochså 8) gratulera.
Ett lite tips till din kanonfina GT (och alla andra som har bytat innerskärmer) få tag i 4 org gummiproppar till inner skärman, det ser SÅ mycket mera fabriks färdigt ut, man kan fortfarende se dom er utbytta, men det är mycket snyggera, och ALLA glömmer at flytta dom över :roll: (ochså jeg :wink: )
Vet om en kille här i DK, han skär över dom nya delar, och gjör samma fog, som på org delen, så det INTE syns alls, at dom är utbytt :wink:

Jens Christian
122 S Cabriocoach, USA export, MAX utrustat me ORIGINAL AMAZON tillbehør.
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by pvfreak »

Halloj Ragge!
Ser ju ut att vara ett fint objekt det där. Lite avis blir man allt :wink: .
Verkar ju vara i ett bra originalskick, inte helt sönderskruvad och med speglar och ratt kvar.
Var det denna du funderade på hur du skulle göra med instrumentbrädan?
Tänkte på foten till varvräknaren.
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
gullberg86
Posts: 96
Joined: Thu Oct 22, 2009 11:56 pm

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by gullberg86 »

om man skrotar en sån fin bil.. så skall man fanimeg sitta med bakom ratten när den åker i fragmenteringen.

grattis till ett shysst bilköp
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

Nu har det hänt lite mera ett tag igen , och det blir uppdatering .
måste bara säga att det var en jävla färg att slipa i, hård som glas.

slipat delvis plåtrent
Image

Image

Image

Image

Image
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Hasse »

Det är kul att se att du kämpar på med slipningen Ragge, extra trevligt att du valt att behålla jalusiet oxå, nu väntar vi bara på att få se ankstjärten, skyporten, scoopet, gangsterkepsen, spoilern fram samt 145:ans baklampor, sedan kan du ju alltid höja den fram och klämma dit fyra extraljus, då är allt fullbordat och du har en riktigt cooool GT :lol: glöm inte Speed Shift och teddyn invändig när du ändå är på gång......
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by amazon123gt »

:D Vilket fint arbete du gör på "Evert".Jag slipade oxå plåtrent på "Lotta".Det var huven,skärmarna,fronten samt höger dörr.Varje del tog många timmar,även fast jag hade tillgång till "proffsmaskiner".Lägger in bilder när jag har klurat ut hur man ändrar bildformaten.Jag har ju många bilder kvar att visa alla på forumet./Klöver Kung :mrgreen:
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

Hasse wrote:Det är kul att se att du kämpar på med slipningen Ragge, extra trevligt att du valt att behålla jalusiet oxå, nu väntar vi bara på att få se ankstjärten, skyporten, scoopet, gangsterkepsen, spoilern fram samt 145:ans baklampor, sedan kan du ju alltid höja den fram och klämma dit fyra extraljus, då är allt fullbordat och du har en riktigt cooool GT :lol: glöm inte Speed Shift och teddyn invändig när du ändå är på gång......

jäkla Hasse ... jaja jag fick väl igen för bakdels soffan ...
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

Nudu Hasse , nu är jalusiet borta ... och den har blivit primead på alla plåtrena ytor.


Image
Image
Image
amazon123gt
Posts: 138
Joined: Tue Jul 18, 2006 9:36 pm
Location: Helsingborg

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by amazon123gt »

:D Vad du är flitig ragge!Hoppas att jag/vi får se din "evert" till våren eller sommaren.Annars duger ju din mörkgröna sportare väldigt bra.Själv tycker jag att mörkgrön 94 är så jäkla fin(när den inte är matt eller solblekt)Kämpa på du bara!!!! :mrgreen:
klöver kung
Ragge
Posts: 785
Joined: Sat Dec 13, 2008 7:46 pm
Location: munkedal, Bohuslän

Re: "Evert", mörkgrön 123 GT -67

Post by Ragge »

jo jag hoppas ju på detta , men vet inte hur allt slutar . Jag bor ju nu i husvagn vid jobbet efter att det tagit slut med tjejen , och har huset kvar hemma i munkedal... så det är mycket som kostar och tar tid , men tänkte åtminstone få den lackad rätt snart . innan dess är det lite svetsjobb att göra , och det går inte att göra i lackverkstan . så jag får försöka komma in i en lada hos en gubbe någon solig helg och fixa det , sedan är det mycket spaclingsjobb innan lackering ... men men fan den som ger sig !
Post Reply