Uppdaterad hemsida !

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by hakano »

pvfreak wrote:
Hasse63 wrote:
Hasse wrote: /.../ äntligen så börjar jag se ljuset i tunneln, och förhoppningsvis är det inte tåget vi möter igen.Mvh / Hasse Lindell
Måste vara värdens längsta tunnel, vi har väntat typ i 4 år nu på en ny hemsida så jag och säkert fler undrar.
Pratade med Hasse L på Amazonklubbens Hjulmarknad. Tyvärr är det så att man mött tåget ett antal gånger, :(
men ett kontrakt är nu skrivet med ett företag som ska sköta hemsidan. :) Så inom en snar framtid, förhoppningsvis, ska det hända något.

Men det hjälper ju inte bara med ett företag som "sköter" hemsidan. Dom har väl antagligen ingen "känsla" för Amazoner men dom gör ju så klart det man ber dom om mot betalning. Kvarstår gör ju fortfarande jobbet med att uppdatera hemsidan, ta bort gamla nyheter, hålla den "levande" som det så vackert heter o.s.v.
Antingen måste ju någon inom klubben göra det alternativt förse företaget med den information som behövs så att dom uppdaterar hemsidan.
Amazonsport
Posts: 933
Joined: Sat Jul 30, 2005 7:54 pm
Location: Näsum

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Amazonsport »

Ja, alla vi som har fått klubbtidningen kan nu se en testversion av nya hemsidan. Ser mycket bra ut tycker jag, hoppas nu resten blir klart under överskådlig framtid..

Icke medlemmar kan väl hållas på halster lite va? :wink: :D
Amazon 121 -67 + Amazon 221 -66 + Amazon221-67 + Amazon 121-60
Gullan
Posts: 78
Joined: Thu Aug 27, 2009 8:48 pm
Location: Hässleholm

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Gullan »

xyz

Appselut :D
Gullan en 4dr med automatisk växellåda.
Anno 1965
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by pvfreak »

Provade att göra ett gästinlägg, det verkade funka :)
Undrar vem har gjort inläggen i "Testnyhet" . Verkar likna latin. Fattar nada. :lol: :lol:
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
pvfreak
Posts: 285
Joined: Sun Aug 31, 2008 8:43 pm
Location: Sätila

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by pvfreak »

Blev lite nyfiken på den knepiga texten, hittade det här i Wikipedia:
"Inom trycksaksframställning och grafisk design används lorem ipsum som exempeltext för att visa hur till exempel ett dokument kommer att se ut när väl den riktiga texten är på plats. Lorem ipsum visar hur layout, teckensnitt och typografi samspelar, utan att texten, undermedvetet genom ordens betydelse, ska påverka betraktaren."


Vidare:"Utdraget, om än något förändrat, kommer från Ciceros bok om etik, De finibus bonorum et malorum, där den ursprungliga texten börjar "Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit" ("Det finns ingen som älskar smärtan i sig, som söker den och vill ha den, just eftersom det är smärta").

Det är oklart när texten började användas i sin nuvarande form: Kanske redan så tidigt som på 1500-talet, eller så sent som på 1960-talet.

Det finns många olika sorters lorem ipsum för att täcka olika sorters och kompletta alfabet samt för att få ordbilder som bättre stämmer överens med det aktuella språket
"

Där fick jag svaret på det. :D Konstigt, jag jobbar med digitala tryckpressar (visserligen som tekniker)
men har aldrig hört detta förut. Alltid lär man sig något nytt.
Medlem 6561 i Svenska Volvo Amazonklubben
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Hasse »

Ja, nu verkar vi se ljuset i tunneln med en ny hemsida, vi har idag skickat in en uppsägning av vårt befintliga WEB hotell hos Internet.se.
Det finns några småsaker som skall fixas på den nya hemsidan innan vi släpper ut den, bland annat vår engelskspråkiga sida och träffkalendern.
Som ni sedan kan se i testlänken så finns det en hel kvar att pyssla med när väl den nya sidan ligger ute, men den stora fördelen är att vi själva kan sitta på kammaren och pyssla med detta, det skall bli skönt att inte vara i händerna på andra.
Verktyget som den nya hemsidan är uppbyggd med är ett CMS verktyg, i princip så är det inte svårare än att använda Microsoft Word.
Lika så kan man sitta och trixa och fixa med den nya hemsidan utan att den "synliga" versionen påverkas, när man sedan är nöjd med ändring eller uppdatering så väljer man bara att publicera denna.
Så förhoppningsvis så finns den ny hemsidan "live" inom 1-2 veckor, under själva flytten som kan ta upp till 48 timmar så kommer det att vara problem med vår nuvarande hemsida, dock skall det inte vara några problem med Forumet och Annonstorget.
Även annonstorgen kommer att få samma design som den nya hemsidan.

Nästa steg som vi tittar på är en ny klubbshop, denna frågan hoppas vi lösa på nästa styrelsemöte den 6/2.

När väl sidan är släppt så återstår det bara en MASSA arbete med att bygga sidan vidare.

Jag vet att vi har många duktiga och erfarna medlemmar i klubben, om det finns någon som brinner lite extra för att hjälpa till med någon specifik del på hemsidan så får ni gärna höra av er, det krävs inga extra program eller dyligt för att jobba med hemsidan, man loggar bara in via vårt WEB hotells hemsida och kan sedan börja jobba med hemsidan.

Hör gärna av er till mig om ni är intersserade, mail: hasse@amazonklubben.se

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by QV »

pvfreak wrote: Vidare:"Utdraget, om än något förändrat, kommer från Ciceros bok om etik, De finibus bonorum et malorum, där den ursprungliga texten börjar "Neque porro quisquam est qui dolorem ipsum quia dolor sit amet, consectetur, adipisci velit" ("Det finns ingen som älskar smärtan i sig, som söker den och vill ha den, just eftersom det är smärta").



Om man spelar TP (värdelöst vetande) så har man svaret på en kommande fråga..... :wink:

Har funderat på att lära mig latin men begåvningen räcker inte till för ett fjärde språk, har nog med problem med det tredje....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by einar- »

Jag har enorma problem med ett andra språk, tyskan är redan borta :lol:
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
Cornelia
Posts: 188
Joined: Fri Jul 04, 2008 6:38 pm
Location: Göteborg

Re: Uppdaterad hemsida !

Post by Cornelia »

Hasse63 wrote:Har hört detta förut känns det som..... :roll: Man kan inte annat än hoppas att det ska bli en levande hemsida (klubbnens ansikte utåt) och inte en "död" som det är nu.
Vi alla i klubben kan ju efter övergången hjälpa till, jag kan tänka mig att hålla i en del och om vi kan hjälpas åt behöver det ju inte bli så betungande. Vi har ju ALLA ett socialt liv utanför Amazonintresset. Om jag talar för mig själv har detta gett mig många nya och goa vänner. Så det är bara att hoppa på..... :)
/tina
Post Reply