NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Hasse »

Äntligen får jag väl säga i detta segdragna ärende....
Idag har flytten från vårt nuvarande WEB hotell till det nya företaget och dess WEB hotell startat.
Vi har nu använt oss av en WEB företag i Växjö som heter Smelink, dom har tagit fram en ny hemsida åt klubben som vi själva lätt skall kunna uppdatera och bygga ut.
Flytten och uppstarten kan ta upp till 48 timmar, det kan under denna tid medföra problem och störningar på vår nuvarande hemsida, dock skall allt vara klart tills tordag den 11/2 (vid 12-tiden).
Den nya hemsidan är i sitt nuvarande skick inget under av nyheter vid uppstarten, vi har dock gjort valet att släppa ut den för att vi själva skall få komma igång med att uppdatera och bygga ut den, så jag ber givetvis om ursäkt för om den känns ganska "mager" vi uppstarten.
Men nu har vi i alla fall tagit oss dit vi vill när det gäller att själva styra och ställa av vår hemsida.
Ulf Selstam har hjälpt oss att uppdatera vårt annonstorg med den rätta layoten/utseendet redan, så innan den nya hemsidan finns ute på nätet så kan ni se en "försmak" av hur den ser ut, det som står på tur är en ny klubbshop för klubbartiklar som kommer att ha samma funktionalitet som P1800 klubben har.

Så inom 48 timmar så hoppas jag att ni kan ta del av vår nya hemsida.....

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Amazon »

Trevlig sida! Hur är det med annonsdelen ska den även i framtiden ligga hos selda? Lite tråkigt att man inte kan ha sin annons ute i mer än 30 dagar utan att betala. Sen så vore det trevligt om man på något sätt kunde få med sin annons i tidningen utan att behöva maila direkt till redaktören :)
Volvo P1200VB 1958
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by karleric »

Fin sida och att länken till Volvo Amazon Pictures har en sådan framskjuten plats tackar vi speciellt för!
Last edited by karleric on Wed Feb 10, 2010 10:19 pm, edited 1 time in total.
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Uffe »

Det är bara att lyfta på hatten. Det ser ut att kunna bli en fin och representativ sida :D
Amazon 1957
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Hasse63 »

Precis... hatten av. :D

Skam den som ger sig :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
121
Posts: 157
Joined: Sun Feb 29, 2004 7:25 pm

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by 121 »

Det är bara synd att den fina röda Amazonen uppe i hörnet har fått taket intryckt. Har den rollat eller har den fått något tungt över sig?
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by QV »

Om man förvarar saker där folk bara springer runt och inte får något vettigt gjort så blir det skador på lagermaterialet. Att denna "regel" har tagit sig in i den elektroniska världen viste jag inte om, men takskadan finns ju helt klart där....... och folk har sprungit runt den (elektroniskt) i flera år.....

:D

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
ClassicVolvoShop
Posts: 209
Joined: Sat Mar 11, 2006 11:16 pm
Location: Köpenhamn, Danmark
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by ClassicVolvoShop »

Nu ser ni inte alt, ni som är svenska (sittar på svensk IP i alla fald) - men som dansk (IP adress) är den nya sida KASS! - för man har inkoorpererat Google translator i sidan, vilket slår sönder sidan.. Ta det bort!

(Vilket OCHSÅ gäller annons-sidan, vid selda.se)
13134VD, 22134VD, 22244VD
Hasse
Posts: 82
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:40 pm
Location: Trollhättan
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Hasse »

Hej på er !

Som jag skrev i början så har vår nya hemsida inte så mycket information, ett val vi gjort för att kunna jobba med hemsidan själva, tyvärr så har vi fått felaktiga inloggningsuppgifter till hemsidan av vår leverantör, så min tanke på att börja jobba med hemsidan i helgen gick om intet, detta skall dock lösas i morgon.

När det gäller det den röda Amazonen så kan jag erkänna att bilden "beskurits" lite dåligt, bilden är en originalbild från Volvo, den är tagen med en helt vit bakgrund, denna vita bakgrund har reflekterats i taket, så originalbilden ser i princip lika dan ut.

När det gäller Google Translate så har vi valt detta medvetet för att kunna jobba med den Svenska versionen i första hand, Google Translate ger en som vi tycker "Acceptabel" nivå på översättningen så att vi kan nå ut till ett flertal språk, sedan vet vi givetvis att det inte är perfekt i alla översättningar, alternativet just nu hade varit en renodlad Svensk sida, så har ni problem, använd endast den Svenska sidan för "Svenska Volvo Amazonklubben".
Jag ser inte på vilket sätt Google Translate skulle "slå sönder sidan".

För övrigt så har jag en rätt lång lista med saker som vår leverantör av hemsidan skall få fixa till, sedan kommer vi att försöka jobba på i den takt som tid och ork finnes med den nya hemsidan.

Det finns dock en sak som jag alltid märker, det finns lika många åsikter om hur saker och ting skall se ut som det finns personer, jag är rädd för att vi inte kan täcka jordens alla åsikter, i det flesta föreningar vill helst alla sitta på läktaren och ha åsikter, det är sällan någon själv vill hjälpa till med något arbete, så alla är hjärtligt välkomna ner på plan och hjälpa till, vi kan aldrig få för många som gör detta på sin fritid.....
Jag lägger bara ca. 10-15 timmar av min fritid i veckan på klubben, jag har valt det själv och tycker det är rätt kul, så om alla medlemmar avsatte 1 timma om året så skulle vi få ihop 2500 timmar på ett år ! Vilken fantastisk klubb vi hade haft ?

Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by Amarace »

Det jag tror ClassicVolvoShop menar är att Google Translate är och lägger sig i utan att man bett om det om man inte ligger på ett svenskt IP, att det alltså går in och översätter automatiskt.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
einar-
Posts: 741
Joined: Fri May 16, 2008 11:38 pm
Location: Dala Järna

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by einar- »

Enklast vore väl att skriva en svensk sida och en länk till en engelsk översättning. Många sidor har ju en engelsk flagga att klicka på för att komma dit ex vp-autoparts.
De flesta kan ju engelska (hoppas jag :roll: :wink: )
/Jimmy Einarsson: Medlem 5308 http://snoborg.mine.nu/
Gyllengul 65:a med vissa bruna partier
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !

Post by QV »

jo men den sidan skall också underhållas när huvudsidan ändras.
Det är där problemet ligger, Tycker vi att sidan ändras..... NEJ
Den som nu skall ändra sidan, har han / hon lust att andra sidor på andra språk...... vet ej men eftersom personens tid inte räcker till en sida så lär den inte räcka till två.

Angående Google automatiska översättning så är det ett "bekvämt sätt" att fixa alla språk utan erjobb.
VI är trots allt en Svensk klubb för nordiska medlemar. Vill någon skriva på tyska /engelska / franska så är det inget fel.

Angående vår danska vänn så får han välja svenska språket i rutan längs ner till vänster allternativt gå via "hidemyas.com"

Det är få personer som lägger ner tid på klubben, Jag gör inget specielt för klubben utan har istället skrivit några artiklar till Amazon bladet (som bli översta till Blade, det är väll knivblad va?). Dessa artiklar tar många timmar att skriva, kvaliten på min skrift är lite sisodär, texterna är inte tillräckligt genomarbetade men förhoppningsvis så förstår folk har man kan göra, eller så får dom läsa en gång till :lol: en del ringer hem och frågar.

Alla kommer inte bli nöjda! så är det, vissa kan bli så sura så dom går ur klubben. Som jag tillexempel som ibland ruttnar fullständigt på detta forum...... så att man överväger att inte lägga ner någon tid här, finns ju mer att göra i livet.

Är man inte nöjd så får man göra jobbet själv, passar inte det så får man lära sig att vara nöjd!

tjing tjong

Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
Post Reply