SU

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
Berra
Posts: 18
Joined: Fri Aug 20, 2004 4:31 pm
Location: Härnösand

SU

Post by Berra »

Håller på att plocka i hop en renoverad B20 m jag köpt nyligen. Jag fick med två SU förgasare. Funderar på att montera en, motorn har K-kam. Vd har ni för erfarenheter av SU? Är de svåra att justera? Tänkte köpa en renoveringssats för att fräscha upp den.
backis99
Posts: 21
Joined: Fri Aug 20, 2004 6:41 am
Location: Solna
Contact:

Post by backis99 »

Jag har nyligen bytt till dubbla SU på min B20 och jag tycker inte alls att dom var svåra att justera. Var hade du tänkt att köpa renoveringssats någonstans? Kanske man skulle köpa till mina också...
Berra
Posts: 18
Joined: Fri Aug 20, 2004 4:31 pm
Location: Härnösand

Re:

Post by Berra »

backis99 wrote:Jag har nyligen bytt till dubbla SU på min B20 och jag tycker inte alls att dom var svåra att justera. Var hade du tänkt att köpa renoveringssats någonstans? Kanske man skulle köpa till mina också...
Jag vet inte var man köper faktiskt. Veteranprodukter kanske? Kan man se om de gasare jag har är ämnade för enkel eller dubbelmontage? Är det någon skillnad förutom bestyckning? Halsdiameter kanske?
matte119
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 10:49 pm
Location: Linköping/Ljungsbro

Post by matte119 »

den ena förgasaren ska ha 2 soppa rör (ett på varje sida)
Image
VOLVO 13134 VE 1965 Såld
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Post by Spilloljan »

Går det att använda två st SU förgasare från t.ex en äldre B21A? Jag har nämligen två sånna liggandes. Jag tror dom är av HIF typ? Jag vet att den ena ska ha två bränsle slangsledningar, men går det inte med typ en T-rörsanslutning eller nåt?
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Andreas Petersson
Posts: 8
Joined: Tue Nov 30, 2004 2:44 am
Location: Orrefors/småland

Post by Andreas Petersson »

förgasarna på b21 o b20 sitter på olika sidor om motorn blir problem med gasvajer/gasstag o sånt :wink:
Andreas
klazze
Posts: 4
Joined: Thu Nov 18, 2004 7:27 pm

Post by klazze »

sen om man är lite händig så kan man ju bygga om förgasarna / göra nya gasanordningar inte så svårt
Andreas Petersson
Posts: 8
Joined: Tue Nov 30, 2004 2:44 am
Location: Orrefors/småland

Re:

Post by Andreas Petersson »

klazze wrote:sen om man är lite händig så kan man ju bygga om förgasarna / göra nya gasanordningar inte så svårt
japp klart att d går men lättare o ta från en b20 som sitter på 140
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Re:

Post by D59471 »

backis99 wrote:Jag har nyligen bytt till dubbla SU på min B20 och jag tycker inte alls att dom var svåra att justera. Var hade du tänkt att köpa renoveringssats någonstans? Kanske man skulle köpa till mina också...
Har du hört med Förgasarteknik? De är duktiga på SU-förgasare.
Post Reply