b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Moderatorer
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by rednek »

xyz
ok. tackar för svar.. har me trott de va lågfartsmunstyckena men visste inte om de va för stora el små..
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
StefanM
Posts: 474
Joined: Fri Aug 25, 2006 10:20 pm
Location: Torpshammar

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by StefanM »

när det gäller bestyckningar på dylika förgasare är det ju nästan omöjligt att säga vad allt beror på. Man måste ju ha lite grunddata för att ens kunna gissa. Om den går magert kan man ju bara veta om man mäter under körning och i övrigt kan man ju bara gissa hejvilt
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by J.LUNDIN »

Håller fullständigt med dig, det är därför jag undviker att svara på dylika frågor... :D
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by rednek »

StefanM wrote:när det gäller bestyckningar på dylika förgasare är det ju nästan omöjligt att säga vad allt beror på. Man måste ju ha lite grunddata för att ens kunna gissa. Om den går magert kan man ju bara veta om man mäter under körning och i övrigt kan man ju bara gissa hejvilt

jo visst. men tror den går magert eftersom den går mycke bättre me choken i.
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
J.LUNDIN
Posts: 906
Joined: Sat Feb 21, 2004 11:26 am

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by J.LUNDIN »

Då så, då har du svaret... :D
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by rednek »

J.LUNDIN wrote:Då så, då har du svaret... :D
he he... mmm ska beställa lite olika uppsättningar när ja har råd.. gr ju åka ändå.. :wink:
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: dubbla solex går dåligt mellan 2500rpm o 3000rpm??

Post by rednek »

nu har bilen lagt av o gått skit ida. hände samma sak härom dan.. bytte/kontrollerade allt men inget precis inget hjäölpte. sen nu innan ja åkte hem så bytte ja stift igen för tredje gången.. då gick han igen..

så va kan detta bero på att bilen käkar stift tror ni'??
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Post by LABBE »

käkar stift säger du, kolla t-spolen å t-kablarna, jag hade liknande problem på en gammal mazda turbo, dog vid 2000rpm kom tillbaka vid 3500rpm, fel motstånd i mekonomens beru kablar, vill påpeka att min ama gick inte bra med berulock heller, mazdan käka stift åxå då. kanju va nåt sånt, lycka till
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Post by rednek »

xyz
lustigt om de e kablarna tycker ja.. de har ja inte provat att byta. men man vet ju aldrig kanske har självläkt nu. tändspolen har ja provat. de västa e ju att han ibland går flera dar så e inte lätt att prova sig fram heller. men när han väl än går dåligt spelar de ingen roll va ja gör för han ska gå.
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
Henke.N
Posts: 107
Joined: Fri Jan 26, 2007 7:54 pm
Location: Östersund/Tandsbyn

Re: b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Post by Henke.N »

Vad använder du för tändstift? Allt som det står BERU på skulle jag kasta så långt jag bara orkar...
Dom enda stift som har fungerat tillfredsställande för mig i trimmade motorer är NGK:s.
Volvo V70 D5 AWD -05
Amazon-62 (projekt)
LABBE
Posts: 627
Joined: Thu Jan 31, 2008 8:28 pm
Location: vallentuna

Re: b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Post by LABBE »

har du gammal hederlig fördelare så kolla att kondingen har bra jordning mot fördelarn, har bytt motor en gång pga fick den aldrig å gå bra, den jag satte i gick inte heller förrän jag bött fördelarn, konstatera sen att kondingen satt lite löst = glappkontakt i jorden, den gick bra sen sköt¨å panga den, sen plötsligt gick den bra ett tag 1tim el ett par dar el några minuter, vem kan ju va nåt... håller med förre talare våga vägra beru.
Amazon 66 taksänkt hgv (den låge)
amazon limousine 60 (brick bay)
rednek
Posts: 34
Joined: Sun Apr 16, 2006 8:11 pm
Location: Hultsfred

Re: b20 käkar stift nu istället. beror de på??

Post by rednek »

xyz
har provat att byta allt inkl hela fördelaren.. nu går den iallafall. drog en extra motorjord kabel om de va de de vet ja inte..

tackar för alla tips...
DE VA BÄTTRE FÖRR!!
Post Reply