Värde amazon -64a

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Värde amazon -64a

Post by Bamazon »

Hallå har fått tag i en amazon som stått i 2 år,

Lite info vad ja vet om bilen, rostlagad o lackad för 2,5 år sen, nybesiktad för 2 år sen, dock rullade han den direkt i princip, takbyte o ena dörren resten har klarat sig helt från skador :) som ja ser de är en i bra bruksskick med hyfsad inredning o lack o så...

Men vad är värdet på en sån amazon??
Bamazon
Posts: 130
Joined: Wed Aug 13, 2008 10:43 pm

Re: Värde amazon -64a

Post by Bamazon »

50 pers inne o inte en jävel som kan skriva nått? :evil:
A-masen
Posts: 1906
Joined: Thu Jan 12, 2006 4:55 pm
Location: Sverige

Re: Värde amazon -64a

Post by A-masen »

Sådant här är ju jättesvårt att säga något om. Det minsta du kan göra som en vägledning, är att lägga upp bilder.
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Re: Värde amazon -64a

Post by Uffe »

Det är ingen som skrivit någonting eftersom det är en omöjlig fråga. Vad är en Amazon värd?? Det kan bara du svara på vad du är beredd att betala för just denna bilen. Allt mellan 5 och 50 tusen :?: Sätt dig ner och jämför med andra bilar på Blocket. Där är ju lite Amazoner att välja på :)
Amazon 1957
User avatar
granfot
Posts: 806
Joined: Sun May 23, 2010 4:50 pm
Location: Lagan
Contact:

Re: Värde amazon -64a

Post by granfot »

Jag gav 6000 för min, men då är den pundarstukad... Å andra sidan har jag 4 dörrar, vilket jag tycker är det bästa... Sen finns det folk som begär femsiffrigt med höga startsiffror för en 123-gt kaross utan dörrar, fönster och inredning på blocket, så det är nästan omöjligt att säga vad den är värd. Kolla vilka Amazoner som legat på blocket i flera månader, de har för höga priser gentemot skicket, medan de som försvinner samma dag som de dök upp oftast är för lågt värderade...
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Värde amazon -64a

Post by QV »

om det är en sport så har karossen ett värde på 2500 och uppåt (historisk racing).

Är det en "vanlig" med en normal färg så börjar priset på någon tusing om det finns bra detaljer på den.....

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
brorsan
Posts: 400
Joined: Mon Jul 26, 2004 11:43 am

Re: Värde amazon -64a

Post by brorsan »

Är renoveringen väldokumenterad med foton osv? Själv köper jag hellre en smårostig orginalbil än en som är nylackad. Kan inte säljaren visa upp dokument och bilder på ett seriöst jobb skippar i alla fall jag. Det finns allt för många bilar som är spacklade över rost och sen lite färg på så det ser bra ut. Eller fel utfört underarbete vilket resulterar i rost efter något år.

Om den är helt rostfri och du har bilder från renoveringen och det är seriöst gjort med rätt grund osv skulle jag säga att den är värd runt 15.000:- om det är normalt bruksskick. Upp till 30.000:- om den är riktigt fin. Är renoveringen i klass med denna: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=1467 så skulle jag själv kunna lägga 60.000:- och uppåt.

Min egenrenoverade -65 automat värderar jag till runt 20.000:- (15.000:- om den varit manuell) när jag väl fått i mattorna och snyggat till inredningen lite. Men det kanske finns andra på forumet som värderar den lägre (eller högre), alla har vi ju olika åsikter. Trådarna på min renovering hittar du här: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... A5tslagare och här: http://amazon.forum.bilia.se/phpbb3/vie ... =13&t=6047 (bild på den färdiglackad finns på sidan 4 längst ner)
"Amazon - Den skiljer dig från mängden"
Post Reply