brytarinställning

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Post Reply
markus8888
Posts: 3
Joined: Thu Dec 23, 2004 11:27 pm

brytarinställning

Post by markus8888 »

jag undrar bara hur man ställer in brytarna och tändningen. nu går den precis när man håller full gas men när man släpper gasen så stannar den. vad är felet är det brytarna och vad ska avståndet mellan dom vara.
D59471
Posts: 2398
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:00 pm

Post by D59471 »

Jag rekommenderar verkligen att du köper ett exemplar av verkstadshandboken för Amazon (eller motsvarande volvo med samma motor!) så att du kan läsa hur du ställer in tändning och brytaravstånd osv. Det är väldigt dumt att köra motorn med de inställningar du har nu.

Verkstadshandbok kan du köpa lite var stans, titta på Tradera, eller köp an svartvit kopia av Lafri.se eller liknande.

Sök lite på \"verkstadshandbok\" här på forumet så får du fler träffar. En som säljer begagnade ex av originalböckerna finns nämnd tidigare på forumet. Det är inte dyrt, ett häfte över motorn kostar väl 50-100kr.
Fredde_F
Posts: 125
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:48 pm
Location: Karlstad
Contact:

Brytaravstånd

Post by Fredde_F »

Brytaravståndet på B20 ska i allafall vara 0,4mm. Vet inte om det kanske är annorlunda på B18.

/Fredrik
Axel
Posts: 377
Joined: Wed Jun 09, 2004 10:00 am
Location: Gurresta, Knivsta, Uppsala
Contact:

Post by Axel »

kolla förgasarmembranet också :!: :idea:

PS. jag såg att du råkat skicka två likadana inlägg. Det finns en liten knapp med ett X längst till höger i alla inlägg man har skrivit, om ingen har skrivit i samma tråd efter att man postat det aktuella inlägget, tryck på den knappen, så får du en fråga om du vill ta bort inlägget. (OBS. gäller enbart dom inlägg som man själv postat)
Axel Wall
Post Reply