B18

B16/B18/B20 A/B/D. Moderatorer
Denwil
Posts: 71
Joined: Wed Oct 26, 2011 2:13 pm

Re: B18

Post by Denwil »

Då är det dags att göra ytterligare ett ingrepp i motorn.

Börjar undra när denna motor är renoverad och varifrån den är utbytes, för än så länge har den bara orsakat problem och jag med min taskiga tid och kunskap har inte kunnat köra ett jota sen den togs hem.

Men tackar för svar så får jag lösa detta under helgen.
Volvo Amazon 2Dr -1964
Tråden
Denwil
Posts: 71
Joined: Wed Oct 26, 2011 2:13 pm

Re: B18

Post by Denwil »

Var ju förbaskat att ett nytt ska vara så dyrt, eller har jag letat på fel ställe?
Volvo Amazon 2Dr -1964
Tråden
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: B18

Post by Hasse63 »

Att helrenovera är dyrt... att köpa en renoverad motor eller en fräch är billigare.

Jag fotade min motor med trattar och allt (monterad) och annonserade i lokaltidningen, jag skrev att jag sökte ett renoverat block gärna borrat eller en hel motor till min Amazon och jag fick "massa" svar. Blev så jag "köpte" en fabriksny motor och en marinmotor från en farbror och en borrad motor från en kille i Ragunda :) tillsammans kostade det mig omkring 5500 - 6000:- :D

Jag trodde inte det var möjligt men att annonsera kan löna sig :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Denwil
Posts: 71
Joined: Wed Oct 26, 2011 2:13 pm

Re: B18

Post by Denwil »

Jag har fördelen att en bekant sitter på en kamdrevssats, men då jag även har en B18 stående vill jag ju först och främst se ifall det går att plocka över. Tyvärr är det alltid massa saker som kommer ivägen, hade det inte gjort det hade ju bilen varit besiktigad och klar då tändproblemet löste sig. Så hände det här istället.

Men en renoverad och nästintill ny motor hade varit riktigt fint att ha, men inte sätta i fören det är klart ;)
Volvo Amazon 2Dr -1964
Tråden
Post Reply