Page 2 of 2

Posted: Tue Jul 03, 2007 1:17 am
by Amazon_123GT
okej.. får la se om man gör samma sak får se...

kan inte komma på nåt mer fel än kylet

ny vattenpump

ny termostat 82graders

tändning står som den ska högt 1-2 grader fel

den går inte snålt

topppackningen verkar vara hel försvinner inget vatteno bubblar inte i expansionskärlet

nåt annat än kylaren som kan va felet??

Posted: Tue Jul 03, 2007 4:31 pm
by gruppavolvo
Det kan ju vara din tempmätare som inte stämmer, min går upp på rött och sen ner en bit men ligger högt helatiden men motorn känns inte överhettad....

Posted: Tue Jul 03, 2007 4:38 pm
by Amazon_123GT
visst tempmätaren kanske inte är helt hundra

men när man stannar o står still o låter bilen stå på tomgång så ökar tempen rätt mkt efter bara en liten stund..

detsamma gäller när man ligger o puttrar i stan då börjar den o stiga ..

även om tempmätaren hade visat fel så skulle den ju inte börja röra sig då?

Posted: Mon Aug 27, 2007 9:52 pm
by trummismalin
Min B 18 gick också varm. Det visade sig bero på dels att kylaren var full av skit, dels att både den gamla och den nyinköpta termostaten var trasig. Utan temostat och med rengjord kylare slutade den att gå varm! Kolla även den nya termostaten...

Posted: Wed Sep 19, 2007 7:22 pm
by Amazon_123GT
jo de kan ju vara så med de klart:P..

får la kika närmare på de i vinter.. e de vl tänkt att motorn ska få lite ordenlig översyn lr va de nu bli:P

Posted: Sun Sep 30, 2007 4:28 pm
by brorsan
Min B18 gick helt plötsligt ordentligt varm förra veckan, visade sig att det var skit i kylaren. Kan tillägga att jag hade ny vattenpump, termostat och toppackning, så felsökningen var ganska enkel för min del :)

Med ordentligt varm menade jag tok-koka, var glykol i hela motorutrymmet...

Posted: Mon Oct 01, 2007 7:15 pm
by Amazon_123GT
ja ja tror nog på kylaren på min med..

kylning

Posted: Sat Oct 06, 2007 10:28 pm
by mikael
kolla om du vänt på fläkten . mikke