Tändning vid trimning?

Moderatorer
Post Reply
Krille
Posts: 24
Joined: Mon Aug 16, 2004 7:00 pm

Tändning vid trimning?

Post by Krille »

Hur är det med tändningen när man överladdar och trimmar? original tändning räcker väl inte.......
Hur är det att köra med originalfördelare och ignitor system då.och givetvis en bättre tändspole....eller måste man köpa ny fördelare och isåfall var finns det att köpa till B20?

Nån som har vra tips?

Krille
bjørn bakke
Posts: 401
Joined: Sat Mar 13, 2004 8:07 pm
Location: tromsø ,norge

Post by bjørn bakke »

mindre oppgraderinger trenges,ja....085 fordeler(alu) et bra tenningsystem,ingen slakk i fordeleren.(ronwill speedshop på gotland) en virkeli bra slutsteg(koil) rød borch koil,kjør selv på min bil CRANE ps 91,men den er litt spess da den vil ha 0,3 kohm pr fot tennkabel,les 0kohm pr kabel....1,0mm - 1,2mm gnistgap. :D finnes mange mod,men det må passe til tenningsmodulen i fordeleren.STIFTTENNING ER UT :twisted: :!:
matte119
Posts: 36
Joined: Sun Mar 07, 2004 10:49 pm
Location: Linköping/Ljungsbro

Post by matte119 »

ja har en 085 alu fördelare till salu :wink:
Image
VOLVO 13134 VE 1965 Såld
PerAage
Posts: 39
Joined: Tue Feb 17, 2004 10:35 pm
Location: Narvik, Norge

Tenningskurve

Post by PerAage »

Ronwill Speedshop behøver vite alle data på din motor, topplokk, kompresjonsforhold, borr, slag, kamaksel osv. Ut i fra dette setter han opp en tenningskurve som blir optimal ( så optimal som en fordeler kan bli). :P For WOT (wide open throttle) kurve og \"snäll\" kurve for lugn kjøring behøves vakuum klokke-system. Det kan han også ordne ihop til deg.

Du får tilbake ferdig fordeler, med eksempelvis ignitor givare, og et tennkurveskjema som viser utslaget i antal grader respektivt varvtall..
Rekommanderer deg å kjøpe flamethrower coil til ignitor, da Crane PS91 har for lav motstand over sekundærviklingen og vil brenne av ignitor-chipen.
:?
Dette er den billigste og beste løsningen for å få en bra B20! Rekommanderer at du sender inn en ordinær stål-fordeler til B20, da alufordelerne har et gammeldags vikt-system som er mindre robust (believe it or not, alufordelerne inneholder et viktsystem som er 50-talls, mens stålfordelerne har en mye bedre og mer moderne patent!!!) 8)

MVH Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster
Post Reply