Varning för Trygg-Hansa!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Bluesbrother
Posts: 65
Joined: Sun Aug 01, 2004 7:51 am
Location: Eskilstuna
Contact:

Varning för Trygg-Hansa!

Post by Bluesbrother »

Är mitt uppe i en dialog med Trygg-Hansa; för några veckor sen kollade min polare upp vad hans premie skulle bli på min Amazon. 540 spänn blev svaret. Trots att han är 2 år yngre än låg hans premie runt 700 kr lägre än min på 1224. Ringde o kollade, de sa att de stämde o att min premie hade sjunkit till 400....ställde av bilen för få tillbaka premie o nytt in bet kort.
Nu har jag nyligen kollat med de o nu kan de inte lova den lägre premien, trots att jag kolla upp den imorse, ca 1,5 timme innan jag ringde de....vad håller de på med? :evil:

Nån som vet ett annat bolag med låga premier? Vill inte betala mer än nödvändigt eftersom jag pluggar...
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jag har trygg-hansa till min 142:a, dokc bara trafikförsäkring, den går på 235, i månaden, men sen har jag haft min förra bil där oxå så jag har väl lite bättre premie, så jag har bara goda erfarenheter av dem.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

Skämtar du eller? 2820sek helåret för en 142a som endast är trafikfärsäkrad är ju dyrt som fan... Jag betalar

- 1788sek/helår för min amazon -66 helförsäkrad
- 3100sek/helår för min merca -96 250TD halvförsäkrad
- 670sek/helår för min folkabuss -81 trafikörsäkrad
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
AndreasJ
Posts: 68
Joined: Mon Jul 26, 2004 9:43 am
Location: V:a Götaland// Tibro
Contact:

Post by AndreasJ »

Jag betalar
1371:- Halvförsäkring +djurkollision för min Amazon -69
2068:- Halvförsäkring +djurkollision för min Saab 9000CSE -92
Amazon -65
Amazon -69