Varning för Trygg-Hansa!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Bluesbrother
Posts: 65
Joined: Sun Aug 01, 2004 7:51 am
Location: Eskilstuna
Contact:

Varning för Trygg-Hansa!

Post by Bluesbrother »

Är mitt uppe i en dialog med Trygg-Hansa; för några veckor sen kollade min polare upp vad hans premie skulle bli på min Amazon. 540 spänn blev svaret. Trots att han är 2 år yngre än låg hans premie runt 700 kr lägre än min på 1224. Ringde o kollade, de sa att de stämde o att min premie hade sjunkit till 400....ställde av bilen för få tillbaka premie o nytt in bet kort.
Nu har jag nyligen kollat med de o nu kan de inte lova den lägre premien, trots att jag kolla upp den imorse, ca 1,5 timme innan jag ringde de....vad håller de på med? :evil:

Nån som vet ett annat bolag med låga premier? Vill inte betala mer än nödvändigt eftersom jag pluggar...
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

jag har trygg-hansa till min 142:a, dokc bara trafikförsäkring, den går på 235, i månaden, men sen har jag haft min förra bil där oxå så jag har väl lite bättre premie, så jag har bara goda erfarenheter av dem.
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Decoy
Posts: 237
Joined: Fri May 06, 2005 11:33 am
Location: Luleå
Contact:

Post by Decoy »

Skämtar du eller? 2820sek helåret för en 142a som endast är trafikfärsäkrad är ju dyrt som fan... Jag betalar

- 1788sek/helår för min amazon -66 helförsäkrad
- 3100sek/helår för min merca -96 250TD halvförsäkrad
- 670sek/helår för min folkabuss -81 trafikörsäkrad
Volvo Amazon 2d -66 Grafitgrå BD69790 (Bild 113)
http://www.novaracing.nu/decoysnest/projects/amazonen/
AndreasJ
Posts: 68
Joined: Mon Jul 26, 2004 9:43 am
Location: V:a Götaland// Tibro
Contact:

Post by AndreasJ »

Jag betalar
1371:- Halvförsäkring +djurkollision för min Amazon -69
2068:- Halvförsäkring +djurkollision för min Saab 9000CSE -92
Amazon -65
Amazon -69
Volvo 142 -72
Cheva Malibu HGW -76

http://www.jungleriders.tk
Sveriges hårdaste amazonklubb..
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Post by storbäcken »

Jag betalar 800kr helförsäkring helår trygghansa..-62as amazunk
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

min förra bil, en mazda 323 -83:a gick på 303 i månaden.

sen så är jag bara 20 så jag har väl inte hunnit få upp nån rabatt
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Post by amazon64 »

Jag pröjsar 197kr/månaden på min amazon kombi 69a. Har enbart trafik och är 20 år.
Sharkie
Posts: 29
Joined: Thu Jan 27, 2005 6:04 pm

Post by Sharkie »

Jag betalar 875kr/helår för trafikförsäkring på min amazon 67, dock står försäkringen på pappsen.
Bluesbrother
Posts: 65
Joined: Sun Aug 01, 2004 7:51 am
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bluesbrother »

det verkar variera mycket mellan bolagen....trygghansa ska enligt uppgift erbjuda en försäkring för 400 kr/ år i mitt fall...fyller 25 i sommar. Samma försäkring hos Folksam kostar 1900 per år. Visst är det märkligt?
Rogge
Posts: 2120
Joined: Sun Mar 21, 2004 5:50 pm
Location: Ängelholm

Post by Rogge »

vad jag gjorde när jag skjulle försäkra mazdan, var att jag gick in på de olika företagens hemsidor, de har iofta så att man kan fylla i uppgifter och sedan kan man få se hur mycket det skulle kosta. det gjorde jag som sagt och T-H var billigast. sen så hade jag ju haft dem innan när jag skulle ha försäkring på 142:an

sen kan du ju ha Aktsam iom att du är 24 år, vad jag vet så är de billiga

amazon64>> det beror mycket på var man bor, jaja skitsamma..

Sharkie>> det kan väl inte räknas? :wink:
Kvalitet är att kunna fixa allt själv!

Volvo OneFourtyFive NineteenSixtyNine

Mitt 145 projekt
Amazon combi 67
Posts: 15
Joined: Wed Nov 17, 2004 12:34 am
Location: Göteborg

Re: Varning för Trygg-Hansa!

Post by Amazon combi 67 »

Bluesbrother wrote:Är mitt uppe i en dialog med Trygg-Hansa; för några veckor sen kollade min polare upp vad hans premie skulle bli på min Amazon. 540 spänn blev svaret. Trots att han är 2 år yngre än låg hans premie runt 700 kr lägre än min på 1224. Ringde o kollade, de sa att de stämde o att min premie hade sjunkit till 400....ställde av bilen för få tillbaka premie o nytt in bet kort.
Nu har jag nyligen kollat med de o nu kan de inte lova den lägre premien, trots att jag kolla upp den imorse, ca 1,5 timme innan jag ringde de....vad håller de på med? :evil:

Nån som vet ett annat bolag med låga premier? Vill inte betala mer än nödvändigt eftersom jag pluggar...
hej jag har volvosförsäkring på min 67 combi och betalar 225/månad för helförsäkring med djurkollition.
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Re:

Post by amazon64 »

amazon64>> det beror mycket på var man bor, jaja skitsamma..


Just ja.. Bor i en villa i Nyköping.
amazon64
Posts: 88
Joined: Wed Feb 11, 2004 5:33 pm
Location: Nyköping
Contact:

Re:

Post by amazon64 »

Rogge wrote: amazon64>> det beror mycket på var man bor, jaja skitsamma..
Jag bor i en villa i Nyköping
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stoffe »

jag har volvia då man får 10% rabbat genom amazonklubben.. kostar strax under 2000 kr.. jag tänkte byta till trygg hansa i höst då det är förfallodag för mig på försäkringen. nånstans runt 600-700 kr kostar enbart trafik försäkringen och helförsäkringen skulle gå på runt 1300-1400 kr för mig. jag är född 1983 och bor i en villa utanför uppsala. trygg hansa har den billigaste försäkringen vad jag har sett om man inte har nån entusiast försäkring eller något annat special. men det jag undrar är om någon haft något försäkringsärende hos trygg hansa? nån som har några erfarenheter om det?
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Stoffe wrote:jag har volvia då man får 10% rabbat genom amazonklubben.. kostar strax under 2000 kr.. jag tänkte byta till trygg hansa i höst då det är förfallodag för mig på försäkringen. nånstans runt 600-700 kr kostar enbart trafik försäkringen och helförsäkringen skulle gå på runt 1300-1400 kr för mig. jag är född 1983 och bor i en villa utanför uppsala. trygg hansa har den billigaste försäkringen vad jag har sett om man inte har nån entusiast försäkring eller något annat special. men det jag undrar är om någon haft något försäkringsärende hos trygg hansa? nån som har några erfarenheter om det?
Ja hade en jänkare som blev på backad av en kärring i en Ford Focus förra sommaren.. Hon hade trygg-hansa.. å de löste sej fint, jag fick 26000 för en smackad bakskärm..... Fast de va i Umeå, kan nog bero på hurdan skaderegleraren är...
Post Reply