Riktiga filmer med amazoner i.

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Riktiga filmer med amazoner i.

Post by jillo »

Haloj,såg filmen Rose red av stephen king.Där fanns en amazon kombi med :) den var ju risig och så,men den gick ett jobbigt öde tillmötes,först mosad av några stora stenar,sedan sprängdes den :( gjorde ju lite ont att se 8)
Nån som sett nån mer film med nån amazon i?hade kanske varit skoj att samla namnen på filmerna här.

http://imdb.com/title/tt0259153/
BLT turbo
jos4561
Posts: 78
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:07 pm
Location: Hälsingland

Post by jos4561 »

det fans en skitserie som jag tror hette sentinell för några år sedan där hjältens sidekick åkte grön amazon
-KOM DÅ!!!!!
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Post by jillo »

ja just det!killen som hörde allt och såg som en hök,Spejaren tror jag den hette :)
BLT turbo
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

I filmen rumpelstiltskin så är det en grå amazon i början av filmen.
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Post by Amazon_B16_Sport »

Tjena.. på tal om filmer med amazoner , jag kan tipsa er om en svensk kriminalfilm från 1969 vid namn \"En dröm om frihet\" här ser ni flera polisamazoner, även skurkarna åker omkring i en stulen amazon, sen ser man många amazoner i gatusenerna.. alltså en guldfilm för amazonfreak. jag har den :D

http://www.imdb.com/title/tt0062911/
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Post by jillo »

B16 sport,du har ingen ftp så man kan ladda den filmen från dig:)?är det den filmen som handlar om 2 ungdomar som hamnat lite snett,som bland annat snor bilar(amazoner) och kör på kapp med?den ser ut som en typiskt 70tals film,med tråkiga betong miljöer etc.är det den?den är annars rolig att se den oxå :)
BLT turbo
Spilloljan
Posts: 446
Joined: Tue Mar 16, 2004 10:57 pm
Location: Umeå
Contact:

Re:

Post by Spilloljan »

Amazon_B16_Sport wrote:Tjena.. på tal om filmer med amazoner , jag kan tipsa er om en svensk kriminalfilm från 1969 vid namn "En dröm om frihet"
Jag har också sett den! Den gick på tv för inte så länge sedan om det nu var den! Häftig var den i alla fall!!!
Volvo Amazon 1970 Mellanblå 99
För att bli gammal och erfaren måste man först vara ung och galen
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re:

Post by Amazon_B16_Sport »

jillo wrote:B16 sport,du har ingen ftp så man kan ladda den filmen från dig:)?är det den filmen som handlar om 2 ungdomar som hamnat lite snett,som bland annat snor bilar(amazoner) och kör på kapp med?den ser ut som en typiskt 70tals film,med tråkiga betong miljöer etc.är det den?den är annars rolig att se den oxå :)
Nix, jag har ingen ftp (vad är det, är inte insatt i datavärlden!!) ja jag tror det är samma film som du tänker på !!
Amazon_B16_Sport
Posts: 376
Joined: Thu Dec 08, 2005 5:53 pm
Location: Karlstad, Värmland
Contact:

Re:

Post by Amazon_B16_Sport »

Spilloljan wrote:
Amazon_B16_Sport wrote:Tjena.. på tal om filmer med amazoner , jag kan tipsa er om en svensk kriminalfilm från 1969 vid namn "En dröm om frihet"
Jag har också sett den! Den gick på tv för inte så länge sedan om det nu var den! Häftig var den i alla fall!!!
jag spela in den från tv:n för ca 3 år sen, men vet inte om den gått i repris sen dess !!
Raggarn
Posts: 378
Joined: Fri May 21, 2004 8:47 pm
Location: Söderköping
Contact:

Post by Raggarn »

kan ju tipsa om filmen Leif med Galenskaparna. Där åker det några raggare i en röd amazon, man ser inte så mycke av den men det är ju iallafall en amazon :D bra film i övrigt.
12134vk
Posts: 25
Joined: Tue Nov 23, 2004 7:34 pm

Post by 12134vk »

hei

i den engelske serien \"heartbeat\" som handler om byen Aidenfield på 60 tallet, er det stadig noen amazoner med i kulissene..i episodene der dyrlegen er med kjører han en grønn amazon combi...
Dael60
Posts: 153
Joined: Wed Jun 22, 2005 11:26 pm
Location: Huskvarna

Post by Dael60 »

i fyra bröllop å en begravning kör Hugh Grant en fyrdörrars Amazon...om ja inte minns fel.
Old volvos never die - they only go faster:D U15720
Hanse
Posts: 64
Joined: Fri Feb 06, 2004 7:46 pm
Location: Småland
Contact:

Post by Hanse »

Amorsbilar, fast de kanske är mer en dokumentär. Men där är de några killar som bygger om en Amazon
Fredde_F
Posts: 125
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:48 pm
Location: Karlstad
Contact:

Film

Post by Fredde_F »

I Good morning Vietnam kan man skymta en grön Amazon nästan i slutet av filmen.

/Fredrik
black_widow
Posts: 225
Joined: Sat Sep 24, 2005 6:23 pm

Post by black_widow »

i den svenska serien Villevalle i söderhavet körs en amazon. Det roliga är att dom är på HAiti och där får dom skjuts till hotellet i en röd amazon med vitt tak. Ser inte ut som en vanlig svensk model.
Post Reply