Min första bil =)

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Min första bil =)

Post by Osterberg »

Nu har jag köpt mitt livs första bil, en röd och vit duett från -60 (Amazonen är sambons). Jag är så nöjd =)

Nu återstår bara att ta körkort...

// Linda
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Ah, en tvåfärgad duett, min drömbil. Den röda och vita färgen är också jäkligt snygg. Vilket skick är det på bilen. Bilder?
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Post by Osterberg »

Jo, det är min drömbil också så det var därför jag passade på nu när jag hittade en. Det är OK skick på den. Den fungerar mekaniskt, är orörd men lite sliten invändigt.

Det är lite pyssel här och var med den, men det var ett sådant objekt jag letade efter, jag ser verkligen fram emot att fixa till den.

Några bilder har jag inte än, men kan lägga upp någon bild då den blivit fotograferad.
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

tvåfärgslackerad duett är min favobil också...blev den dyr?
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Post by Osterberg »

nej, inte så värst.
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

Det finns ju dessutom inte så många kvar nu på grund av alla EPA-projekt så priset har ju skjutit i höjden. Hoppas dock att få tag på ett icke genomrostat objekt till bra pris att originalrenovera så småningom...
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Post by Osterberg »

Ja, det är synd att så många duetter blivit EP:or. Söker du på \"duett\" på blocket är det mesta EPA och få som är \"riktiga\" duetter. =/
peter E
Posts: 12
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:04 pm
Location: södertelge

Post by peter E »

vill också ha en duett :(

saknar min röda 67a
Amakombi
Posts: 531
Joined: Thu Oct 06, 2005 7:54 am
Location: Kil

Post by Amakombi »

håller med om att det är synd att många duetter blivit epor men många av dem som blivit epor var väldigt dåliga så gjorde man inte epa av dutten så skrotade man den. Har nyss skrotat en tvåfärgslackerad duett som var mycket dålig... :cry:
Här är en bild innan skrotningen
http://groups.msn.com/ronnysbilder/shoe ... PhotoID=46
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Post by Osterberg »

ja den var det inte mycket kvar av. =/
Post Reply