Duett med husvagn

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
Duett Kim
Posts: 65
Joined: Wed Apr 14, 2004 11:32 am
Location: Öland
Contact:

Duett med husvagn

Post by Duett Kim »

Image
Image
Image
Nu är ekipaget i stort sett klart. Har tagit korten med mobil så dom är inte av toppkvalitet. husvagnen är lite väl framtung och duetten sjunker ganska mycket trots att jag har lagt i extra blad i bakfjädringen. man får nog lasta mycket bak i husvagnen så kultrycket sjunker från nuvarande ca 70-80kg till typ 20kg. dragkroken sitter ju så himla lågt och höjer man den så blir ju reservhjulsluckan blockerad. funderar på att förlänga fjäderhänkena lite på bilen, typ 40mm eller något sånt. kom gärna med en komentar. mvh kim
Gå in på min hemsida och kolla in min Duett
http://skoljobb.kalmar.se/kagg/projekt/kr041
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Post by Arne »

Läckert ekipage. :D
AVG
Uffe
Posts: 1120
Joined: Tue Jan 10, 2006 8:19 pm
Location: Ängelholm

Post by Uffe »

Tjusigt! Nu gör du mig bara ännu mer sugen på en Duett. Tänk att få tag i en schyst originalduett utan för många historiska ingrepp. Shapa upp den så fräscht det bara går. Sätta på takräcke med nyoljade träribbor och så på med Vindsurfingbrädorna... Det vore gyttans! Det vore kul att få se lite fler, bättre och närgående/ingående bilder på din bil.
Amazon 1957
Duett Kim
Posts: 65
Joined: Wed Apr 14, 2004 11:32 am
Location: Öland
Contact:

Post by Duett Kim »

Tack för era komentarer.
Uffe om du går in på min hemsida (länken nedan) så finns det ca 80 bilder på den genom renoveringen m.m. Bilen är inte i toppskick, det som ska göras om är lackeringen som jag inte fick till så jättebra. Hade inte lackat någon bil innan. sen ska plåten riktas lite på en del ställen. Började att svetsa på bilen redan när jag var 14. lackade den själv när jag var 16. Bilen är inte heller helt orginal, har taklucka sen 80talet, sportstolar och sportratt fram samt en något trimmad b20. En väldigt roligt hobbybil som drar folks blickar till sig. ska bli kul att åka runt på olika träffar med ekipaget i sommar.
mvh kim
Gå in på min hemsida och kolla in min Duett
http://skoljobb.kalmar.se/kagg/projekt/kr041
Amarace
Posts: 533
Joined: Fri Mar 26, 2004 1:06 am
Location: Dorotea
Contact:

Post by Amarace »

Ser bra ut :)

Enda jag inte gillar är positions/parkeringsljus och blinkers.

Varför ha två separata? Ser ju mycket bättre ut med original? Eller ta bort det orange o sätt blinkers i den vita o parkering i vanliga ljusen istället.
Mvh
Magnus aka Amarace
Amazon-66 | 145-69 | 144-70 | 145DL-73 | 244GL-79 | 245GL-88
Duett Kim
Posts: 65
Joined: Wed Apr 14, 2004 11:32 am
Location: Öland
Contact:

Post by Duett Kim »

fick inte min duett ligga kvar i showroom delen :(. jaja det är väll trots allt ingen amazon så det får väll gå. lite taskigt dock, gammelvolvo som gammelvolvo, tycker att alla är lika intresanta. håller på och letar efter orginal baklysen samt positionsljus fram så det blir nog ändrat framöver. Håller för närvarande på att göra iordning en något vandaliserad 244dl-77 som endast har gått 12000mil, ägd av min gammelfarfar 78-04. bucklor i tak, motorhuv samt bagagelucka, dock inte så stora bucklor, blir att rikta, spackla , spraybättra sålänge, ska lacka om hela bilen senare i sommar. väldigt fin förövrigt överdragsklädsel sen ny m.m. omlackad upp till listen 97 osv. Tycker bilen är så pass fin och börjar bli ganska ovanlig så den förtjänar lite omvårdnad för att bli i toppskick igen.
mvh kim
Gå in på min hemsida och kolla in min Duett
http://skoljobb.kalmar.se/kagg/projekt/kr041
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Post by Hasse63 »

Detta ser ju härligt ut. Flaggan i topp och camping möblerna utstälda 8)

75kg är väl vad det på kulan ska väga för att det ska va opptimalt, har då hört det :roll:

Konstigt att den flyttades :?: där finns din duett, en pv med stora fälgar, en 142 med gengas mm. :o

EDIT: Ser nu i forumsreglerna att övriga modeller ska postas i Övrigt, därav flytten förmodligen. Bara att rätta sig efter :!:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
peter E
Posts: 12
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:04 pm
Location: södertelge

Post by peter E »

blir så jäkla avis när jag ser bilderna :cry:

hadde en duett i samma färg och likadana fälgar innan jag fick lappen för 13 år sedan.
Danne_Sthlm
Posts: 184
Joined: Thu Jun 08, 2006 4:00 pm
Location: Stockholm/Söderort

Post by Danne_Sthlm »

Otroligt fin Dutt du har Kim.
Ser bra ut me husvagnen till.
Vadå går inte? Ge mig min 5-56 och 5 minuter så e den borta!
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Post by Micke_932 »

Om man tar en duett och kapas nosen och täpper till så skulle man få en fin (liten) husvagn som matchade duetten.....
Osterberg
Posts: 51
Joined: Mon Apr 18, 2005 11:01 am
Contact:

Post by Osterberg »

åh, det är ju nästan så jag blir sugen på att skaffa en husvagn till min dutt =) (http://www.dutten.tk)
Ägare till en röd och vit Duett -60, samt glad passagerare i en grafitgrå Amazon - 66
Thomas
Posts: 342
Joined: Tue Oct 19, 2004 9:32 am

Post by Thomas »

jag vill också ha Dutt!
Ägare av en röd och halvrisig Volvo 131341 T - Bil nummer 219 i årgång -70 - Då registrerad som: BD 72353
Post Reply