Automat byte- BW35 till AW71
Automat byte- BW35 till AW71
Undrar om någon har bytt autmat från bw35 till aw71 (3växlar + OD) som sitter på nyara volo bilar. Min plan är att byta ut motor och automat från B18 ochBW35 till en B21/B23 och AW71. Är det möjligt utan att behöva modofiera torped vägg och kardantunnel. Självklar måste nya motor fästen och lite annat små pysel fixas, men jag tänker på växellåde biten. Jag har rattväxel och den vill jag absolut behålla. är det möjligt? Behöver utväxlingen i bak axeln bytas..
Tacksam för svar!
Tacksam för svar!
-
- Posts: 206
- Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
- Location: Luleå
Re:
Det går fint de, frågan är bara om det är skutande eller dragande.dunker wrote:Om det är en vajer som går mellan växelväljaren och automatlådan är det då inte lösbart att behålla rattväxel?
Dvs så du inte får ettan på parken och viseversa.
Men det ska nog gå att lösa.
Amaroyce -64
Re:
vinkel järn, alltså så när vajern från växelväljarn trycks ut, drar den i vajern från lådan, o vice versaAdrenaline wrote:Det går fint de, frågan är bara om det är skutande eller dragande.Dvs så du inte får ettan på parken och viseversa.
Men det ska nog gå att lösa.
-
- Posts: 206
- Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
- Location: Luleå
Re:
Nja nästan fast tvärtom. Eller?Rogge wrote:vinkel järn, alltså så när vajern från växelväljarn trycks ut, drar den i vajern från lådan, o vice versa
Växelväljaren i en automat är enkel. Bara en pinne som ska
skjutas fram o åter Ex: PRND21
Men beroende på montering kan det bli lika gjärna bli 12DNRP
Om ni förstår.. Lite dragen just nu
Men allt som krävs är att ändra vajerfästet på lådan, typ fram till bak.
Amaroyce -64
Re:
jag referade tillAdrenaline wrote:Nja nästan fast tvärtom. Eller?
Växelväljaren i en automat är enkel. Bara en pinne som ska
skjutas fram o åter Ex: PRND21
Men beroende på montering kan det bli lika gjärna bli 12DNRP
Om ni förstår.. Lite dragen just nu
Men allt som krävs är att ändra vajerfästet på lådan, typ fram till bak.
Det går fint de, frågan är bara om det är skutande eller dragande.
om man inte behöver ändra nått så är ju det bra, men om man måste vända rörelsen så kan man göra som jag skrev, alltså att man ha en platta som man fäster vajrarna (eller vad det nu är) i, i varsin ände, o sätter en skruv i mitten, så plattan rör sig runt sitt centrum och det ger ju en motvänd funktion, när staget elelr vajern från växelväljarn rör sig åt ett håll, så rörsig vajern från lådan åt det andra. men har alltså byggt en "inverter" 1-or till 0-or o sånt ni vet
-
- Posts: 206
- Joined: Sun Nov 12, 2006 10:41 am
- Location: Luleå
Re:
bygger man det stabilt o seriöst så behöver det inte krångla, men visst, slänger man ihop det på halvtjofräs i ett dåligt jobb så kommer det ju jävlas..Adrenaline wrote:Ah jag förstår vad du menar.
Jo visst går det med men det blir mer rörliga delar =mer rackel.
Det är ingen vajer utan ett länkage hela vägen till lådan, den sista slitsade biten som skruvas på lådan sitter likadant på en aw71. möjligt att det är omvänd ordning men det är i så fall bara att vända den delen upp och ner ( då måste man nog förlänga den näst sista delen också). Jag tror att kardantunneln måste breddas bak ( har för mig att OD:n sitter som en extraklump lika som på en manuel)
http://www.schultze.nu/gallery/The-Amaz ... t/P1220015
http://www.schultze.nu/gallery/The-Amaz ... t/P1220015
4-dörr aut
12136VK172798
12136VK172798