Pris på Amazon

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Post Reply
1964
Posts: 93
Joined: Wed May 13, 2009 4:01 pm

Pris på Amazon

Post by 1964 »

http://www.blocket.se/pitea/Volvo_Amazo ... ?ca=15&w=3

Ringde o frågade priset på bilen o fick svaret ja har ett bud från Holland på 150000 kr kan det stämma att bilarna av Amasoner har ökat så i värde ?? :!:
PeterB
Posts: 352
Joined: Tue Feb 26, 2008 9:21 pm
Location: Skellefteå

Re: Pris på Amazon

Post by PeterB »

Jag är ingen expert.....men priset beror på så många saker.
Självklart bilens skick... men köparens plånbok kan nog spela in ganska mycket :|
Liknande trådar har varit upp tidigare på forumet om andra amazoner.

150 tusen känns som mycket pengar för en "vanlig" amazon, ponera att det hade varit en 123GT i ett i princip perfekt, orenoverat originalskick, eller varför inte en 57:a i samma skick så varför inte? Vissa av oss är ju svaga för de tidiga 8)

Dock så kostar det ju en slant att renovera upp en bil, så det är ju upp till var och en om man hellre köper bilen billigt och renoverar den för kanske uppåt 80-100t kr. Eller köper en färdig.
Aldrig rostlagad och rostfri känns ännu bättre än rostlagad. (OBS min personliga åsikt).

Är budgivaren seriös så tycker man ju att denna bil borde bli såld ganska fort, om inte ägaren vill ha ännu bättre betalt.
Amazon 4dr -61 B16, M30, 6V. Patina!
QV
Posts: 4980
Joined: Sun Jan 30, 2005 10:47 pm
Location: Mariefred

Re: Pris på Amazon

Post by QV »

Ska du renovera en bil till nyskick så påstår jag att det kostar minst 80' samt 1000 timmar.

Tycker man att renovering är kul så blir det en trevlig hobby av det. Gillar man mera att köra bil så kan det vara bättre att köpa den färdig.

Att påstå att en Amazon är 100% rostfri och aldrig lagad :lol: Någon rost hittar man alltid!

Stående torpedvägg
skärmbalk
hörn i skuff
ovanför batteri insida huv
ovanför kofångare (fast inne i skuffen)

Det finns bilar med lite rost och så finns de bilar med mycket rost.

Jag har sagt det förut, jag är fel ägare till denna "typ av" bil. Jag är en "brukare" och bilen kommer att behövas lagas efter några år. Om det blir rost eller krockskador vet man inte, inte heller hur många år det tar. Därför så tog jag valet att renovera upp en skaplig Amazon istället. Är den omlackad så kan den bli omlackad igen.... En helt felfri bil förblir bara felfri på ett museum.

/Janne
Se upp! Jag är farlig för detta forum. Jag vill nämligen kunna ändra i mina gamla inlägg.
hakano
Posts: 288
Joined: Tue Feb 17, 2004 3:17 pm

Re: Pris på Amazon

Post by hakano »

1964 wrote:Ringde o frågade priset på bilen o fick svaret ja har ett bud från Holland på 150000 kr

Och han tror att han skall få mer betalt här i Sverige? Det tror inte jag...här i Sverige betalar vi bara bra (d.v.s. överpris) för renoveringsobjekt.
Amazon
Posts: 917
Joined: Tue Jul 20, 2004 11:29 am
Location: Göteborg
Contact:

Re: Pris på Amazon

Post by Amazon »

Svårt att säga utan att ha sett bilen men rent spontant det verkar mycket för en så vanlig modell. Hade det varit en tidig amazon (första utförandet med vågräta pressningar i inredningen, V-växelknopp osv), B16 sport eller 123GT i samma skick så kan man ju börja fundera.
Volvo P1200VB 1958
Post Reply