utlottningen?
utlottningen?
vem vann den renoverade amazonen?
samt skulle vara kul att se lite bilder från helgens vallåkra träff!
samt skulle vara kul att se lite bilder från helgens vallåkra träff!
Amazon -62
-Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt...
-Igår kväll smidde jag tusen planer, i morse gjorde jag som vanligt...
Bilder från sommarträffen (Vallåkra)
Är det någon som har bilder från vår sommarträff så vore jag glad att få kopior av dessa via mail, jag hade inte tid ens att leta fram kameran under varken lördagen eller söndagen.
Under söndagen han jag dock räkna till att vi fick ihop 84 Amazoner, hade det varit fint väder så hade vi säkert nått 100 st då många ringde och frågade vad det var för väder och sedan valde att stanna hemma.
Ett större reportage kommer i nästa nummer av Amazonbladet.
(Kan väl också skryta med att vi blev utvalda till bästa klubb på Vallåkraträffen = stor pokal i klubblokalen)
Tack på förhand.....
Min mail adress är: hasse@amazonklubben.se
Mvh / Hasse Lindell
Under söndagen han jag dock räkna till att vi fick ihop 84 Amazoner, hade det varit fint väder så hade vi säkert nått 100 st då många ringde och frågade vad det var för väder och sedan valde att stanna hemma.
Ett större reportage kommer i nästa nummer av Amazonbladet.
(Kan väl också skryta med att vi blev utvalda till bästa klubb på Vallåkraträffen = stor pokal i klubblokalen)
Tack på förhand.....
Min mail adress är: hasse@amazonklubben.se
Mvh / Hasse Lindell
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
hasse, du får inte glömma att flera amazoner vann pris oxå, bla sveriges häftigaste volvo vanns av en amazon kombi!
men ang lotteri bilen så va den inte SÅ värst fin tyckte jag, har sett mycket finare bilar, motorn t ex va inte ens målad, clipset över dubbellisten vid bakrutan va skabbigt, lackskador på höger framskärm osv.. men visst, det va annars en bra renovering, indreningen va i toppskick..
men ang lotteri bilen så va den inte SÅ värst fin tyckte jag, har sett mycket finare bilar, motorn t ex va inte ens målad, clipset över dubbellisten vid bakrutan va skabbigt, lackskador på höger framskärm osv.. men visst, det va annars en bra renovering, indreningen va i toppskick..
Utlottnings Amazonen
Visst var det Amazoner som vann på Vallåkra, detta kommer självklart att uppmärksammas i nästa nummer av Amazonbladet.
När det gäller vår utlottnings Amazon så måste vi självklart sätta gränser för vad vi kan kosta på en renovering, allt kan inte vara perfekt och i nyskick, vår målsättning var att få bilen i ett fint skick till en rimlig kostnad, ny lack, ny inrdedning, innertak och golvmattor, ny bagagerumsmatta, fint krom m.m m.m då måste man tyvärr dra vissa gränser.
Det blev även byte av framskärmar, front och tröskalar m.m.
Sedan kan du själv börja räkna ut vad det hela kostar.
Bilen är nybesiktigad utan anmärkning och är även besiktigad av en oberoende besiktningsman för att få teckna en MHRF försäkring.
Den lilla lackskadan blev tyvärr under söndagen när bilen stod i vårt klubbtält, det rusade in massor av folk med paraplyer och andra vassa saker när regnskurarna vräkte ner som mest.
Till detta så skall man också ta hänsyn till att det inte är så lätt att hitta någon som vill göra denna renovering ideellt på ca. 7 månader, så jag tycker faktiskt att kritiken inte är helt befogad.
Visst finns det finare bilar, men få någon att göra det jobbet utan betalning med en begränsad ekonomi.....
Hoppas att du kanske kan göra jobbet bättre om vi kör en ny utlottning i framtiden...(gratis)
När det gäller vår utlottnings Amazon så måste vi självklart sätta gränser för vad vi kan kosta på en renovering, allt kan inte vara perfekt och i nyskick, vår målsättning var att få bilen i ett fint skick till en rimlig kostnad, ny lack, ny inrdedning, innertak och golvmattor, ny bagagerumsmatta, fint krom m.m m.m då måste man tyvärr dra vissa gränser.
Bilen är nybesiktigad utan anmärkning och är även besiktigad av en oberoende besiktningsman för att få teckna en MHRF försäkring.
Den lilla lackskadan blev tyvärr under söndagen när bilen stod i vårt klubbtält, det rusade in massor av folk med paraplyer och andra vassa saker när regnskurarna vräkte ner som mest.
Till detta så skall man också ta hänsyn till att det inte är så lätt att hitta någon som vill göra denna renovering ideellt på ca. 7 månader, så jag tycker faktiskt att kritiken inte är helt befogad.
Visst finns det finare bilar, men få någon att göra det jobbet utan betalning med en begränsad ekonomi.....
Hoppas att du kanske kan göra jobbet bättre om vi kör en ny utlottning i framtiden...(gratis)
Att renovera en Amazon är att bevara en bit Svensk kulturhistoria
Re: Utlottnings Amazonen
ok, jag kan erkänna att jag inte har all info och bakgrund om renoveringen, men jag tycker ändå att man kunde ju iaf målat upp motorn, ser mycket trevligare ut då.Hasse wrote:När det gäller vår utlottnings Amazon så måste vi självklart sätta gränser för vad vi kan kosta på en renovering, allt kan inte vara perfekt och i nyskick, vår målsättning var att få bilen i ett fint skick till en rimlig kostnad, ny lack, ny inrdedning, innertak och golvmattor, ny bagagerumsmatta, fint krom m.m m.m då måste man tyvärr dra vissa gränser.
jag tänker inte renovera nån amazon till blir bara massa gbnäll om orginal förstörelse osv.. så när denna jag har är "färdig" så kommer den nog att säljas til förmån för någor annat projekt.
Re: Bilder från sommarträffen (Vallåkra)
Stort grattisHasse wrote: (Kan väl också skryta med att vi blev utvalda till bästa klubb på Vallåkraträffen = stor pokal i klubblokalen)
Bästa forumet enligt mig är det också
Klicka! Forumsregler
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Klicka! Länksamlingen som har "allt"
Klicka! Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/