HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by olman »

Ja är ju bedrövligt när även annostorget ligger nere. Både för den som söker delar o den som har lite över.
22134 VF
j.o.
Posts: 112
Joined: Wed Apr 16, 2008 11:59 am
Location: Norge/Italien

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by j.o. »

Nu er inte jag medlem av klubben, men en av anledningarna till det er att siten er skitdaarlig. Jag hoppas det blir ordning snart...

For now
Image
roberth
Posts: 514
Joined: Sat Jul 29, 2006 2:54 pm
Location: skellefteå
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by roberth »

Jag brukar alltid gå till forumet via hemsidan. Men det verkar hopplöst just nu. :roll:

Fråga:

Är forumet fristående från "klubben"? Eller hänger det ihop på något mera sätt än en länk på
amazonklubbens hemsida?

Vid jul (2007) så försökte jag registrera mej som medlem i amazonklubben, utan att lyckas.
Skickade även ett mejl med några frågor ang. medlemsskapet, utan att få något svar...

Efter lite letande så hittade jag en e-postadress, tror det var ngn Barbro@..... Och fick
ett trevligt svar på mina frågor.

Det kanske är många som försökt bli medlemmar utan att lyckas?

Känns lite konstigt att gnälla när man som sagt inte är medlem. :oops: Men måste säga att
just forumet är väldigt trevligt med många aktiva som skriver.
Amazon 122S-65
Cresent Scoterett-65:a
Mazda Miata (mx-5) -97:a
http://www.domherre.se/
C Upp
Posts: 192
Joined: Sat Jan 31, 2004 6:30 pm
Location: Uppsala
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by C Upp »

Jag är inte medlem i Amazonklubben, jag har ingen Amazon, men jag gnäller ändå för att uppmärksamma klubben på att den som gör jobbet med hemsidan inte riktigt gör det vidare bra. Om ingen säger nånting så är det ju ingen anledning att göra nånting bättre.
Skulle jag klaga på innehållet eller nåt annat så skulle jag var lite ute på hal is. Men det gör jag inte (förutom att det inte finns nåt innehåll alls just nu då, pga tidigare anledning).
Tack till SM-Racing.se
Image
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Lars Bd »

Forumet ansvaras och drivs av Bilia men är klubbens officiella diskussionsforum.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Kalle
Posts: 101
Joined: Mon Mar 21, 2005 12:17 am
Location: kronoberg

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Kalle »

Men hemsidan är under all kritik för närvarande.
Det hade varit bättre att låta den vara som tidigare.
-68 Combi
-65 Sport
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Hasse63 »

Att ingen ansvarig kan svara på frågan är rent ut sagt...bedrövligt.

Jag tror inte vi kan lasta allt på den som gjort hemsidan, för det som var gjort innan nuvarande utseende var riktigt bra (det som funkade) varför det inte sidan blev klar eller uppdaterades går bara att spekulera i och jag anser att uppdragsgivaren bär det största ansvaret om inte hela hur det hela sköts.

Jag tycker trådskaparen eller annan ansvarig kan skriva här och förklara framtidsplanerna för Amazonklubbens hemsida vara eller icke vara så vi får veta.
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
Arne
Posts: 1917
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:24 am
Location: Järvträsk/Tåme

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Arne »

Jag har mailat och frågat, men får inget svar. :x
AVG
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by karleric »

Under 6-7 månader har det funnits en länk till http://www.volvoamazonpictures.se på klubbsidan, men den har försvunnit nu. Synd för många kom in till våra galleri och dokumentsamlingar den vägen. Vi gör vad vi kan för att lägga ut intressant information för amazonägare och andra. Vår site kan ju aldrig ersätta en klubbsite, bara vara ett komplement så jag hoppas också att det blir ordning på klubbsidan snart och hur svårt kan det vara...?
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Lars Bd »

Det bästa är nog att ta amazonpictures som klubbens huvudsida och skippa nuvarande helt.
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
User avatar
Hasse63
Posts: 6292
Joined: Wed Apr 21, 2004 11:44 am
Location: Åskilje Västerbotten ;)
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Hasse63 »

På hemsidan står det skrivet
Nyheter bla bla... Under tiden som den nya sidan konstrueras, kan det förekomma störningar på hemsidan.
Som om det vore en nyhet :roll:

Jag håller men Lars Bd. Amazonpicture är en sida som lever och som ständigt uppdateras, med ansvariga/folk som bryr sig, visar intresse, är aktiva på forumet och som svarar på mail mm det kan man inte säga att Amazonklubben gör.

2008-03-02 16:27 var trådskaparen senast inloggad.

Funderar allvarligt på att gå ur klubben, för varför vara med i en klubb som visar noll intresse för allt o alla :( Tidningen då säger säkert någon nu, den klarar jag mig utan, är det något jag lärt mig så är det från forumet och från amazonpicture :wink:
Klicka! :arrow: Forumsregler
Klicka! :arrow: Länksamlingen som har "allt"
Klicka! :arrow: Verkstadshandböcker, typbeteckningar, bilder mm till Amazon
__/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/ __/
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by olman »

Ja bara att lägga till en köp byt o sälj kategori här så är ju hemsidan ganska överflödig i alla fall för mej .
Klart det går att sälja på blocket. Men om man tex vill byta grejer så kanske det är lättare här. En rostig spik mot ett cykelhjul kanske ??
Amazonpicture o ett forum vad mer behövs ???
22134 VF
karleric
Posts: 115
Joined: Sat Feb 18, 2006 9:57 pm
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by karleric »

Nja, jag håller inte med om att amazonpictures plus ett forum räcker som klubbsida. Jämför med P1800 klubben http://www.volvop1800club.se/ där vi har en nyhetssida dit medlemmar kan skicka in bilder och reportage och där klubbstyrelsen lägger ut information för medlemmarna. En avdelningar med träffkalender, en annan för klubbinformation med verksamhetsberättelser, resultat och balansräkning, protokoll från årsmöten och stämmor m.m m.m
olman
Posts: 407
Joined: Tue Oct 03, 2006 7:54 pm
Location: Gottröra
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by olman »

Naturligtvis är ju en FUNGERANDE klubbsida den bästa lösningen. Inget snack om det .
Men ingen vet ju hur länge det kommer att saknas ett annonstorg. Så att det går att byta delar med likasinnade i stället för att sälja o leta nya. Ofta man behöver något andra har o tvärt om.
Kanske en tillfällig tråd med köp byt o sälj vore något så länge annonstorget ligger nere ???
22134 VF
Lars Bd
Posts: 4775
Joined: Sat Jan 31, 2004 2:18 pm
Contact:

Re: HJÄLP MED NY HEMSIDA FÖR AMAZONKLUBBEN !!

Post by Lars Bd »

olman wrote:så länge annonstorget ligger nere
http://www.selda.se/amazonannons/
Detta inlägg får ej helt eller delvis med eller utan källhänvisning citeras på Facebook utan skriftligt tillstånd.
Läs allt om Amazon på http://www.volvoamazonpictures.se/
Går det inte som du har tänkt dig så har du tänkt fel.
Farfar sedan 080629.
Post Reply