b20 funderingar
Re: b20 funderingar
tjaa har problem med motorn den spikar just i början när man ska dra på och det är likadant på alla växlar. och sen när jag stänger av så glödtänder den. jag kör på 98a oktan och har ställt tänningen på 14grader över vid 2000rpm!! VAD ÄR FEL????
Re: b20 funderingar
Rekommenderad tändpunkt är 21-23 grader vid 1500rpm på en B20...!
Re: b20 funderingar
okej baserat på vad. man måste väll se till vad jag har för uppsättning också!
Re: b20 funderingar
Prova ställ upp tändningen lite och se vad som händer.
Volvo V70 D5 AWD -05
Amazon-62 (projekt)
Amazon-62 (projekt)
-
- Posts: 239
- Joined: Sat Apr 15, 2006 12:45 am
- Location: Slidell, Louisiana, U.S.A.
- Contact:
Re: b20 funderingar
Later snarare som att den tander for tidigt och du kanske har for hog kompression med. Om den inte spikar sedan men val glodtander sa kan kallare stift vara en losning med.
You can't fix stoopid. There is no medicine, surgery, or class you can take to fix it. _Stoopid_is_forever_ (Ron White in blue collar tour)
Re: b20 funderingar
Vassa kanter i förbränningsrummen kan göra att man får glödtändningar men din tändning verkar låg vid det vartal du har angivit (antar att det är vid full belastning) däremot har jag aldrig märkt att jag fått spikningar med för lågt ställd tändning. T ex så spikar det inte någonstans vid EDIS-limphome mode läge då man får 10 grader före övre dödpunkt över hela registret. Om den nu spikar redan vid 14 grader och 2000 rpm så låter det som du har extremt högt komp...! Eller väldigt gammal bensin? Bensin blandat med lite diesel spikar som tusan, testa aldrig det!!! Är du verkligen säker på din tändpunkt? ut och strobba och mät igen. Spikningar är bland det farligaste som kan hända i en motor.
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!