Devil wrote:Jag som har gjort det omvända i en Duett( ej besiktad ännu) vet att om du skall rakställa en B230 måste du ha oljepump,tryckrör och tråg ifrån B20. Med en M45-47 måste du ha svänghjulskåpan från -76 240L med B20 och M45. Skall du däremot lägga i B230:n som den är med tillhörande låda så är det nog "bara" bygga om kardantunnel, torpedvägg och kanske lite till Jag skulle nog försöka hitta en påbörjad bil, redan ombyggd med motor som du vill ha och sedan färdigställa den till "din" bil
Jo det låter nog som den bästa iden!! Tack ska ni ha för hjälp och ideer.. alltid kul med folk som vet vad dom pratar om!!
hej! jag har just satt i en b230e motor med tillhörande m45 växellåda i min amazon 67a. det är en hel del jobb. alla brukar rakställa, men ja va mot strömmen o sneställde min. göra nya motorfäste´+ göra om oljetråg o byta oljepump,nytt växellådsfäste, generatorfäste, kapa upp i fronten för att få dit en kylare. t.ex
du kan ha amazon bakaxeln och kardan kvar, du behöver inte röra nånting av de, det passar direkt på lådan och är i rätt längd då det knappt skiljer något på m40 och m45
Haft tankar kring detta också.. att göra nångång i framtiden.. typ
Men isåfall med en Lättryckare b230fk från typ 940 95-
Så kan man ju regga den som ca 130hk å sen bara ställa upp laddtrycket.
xyz
Tänker i samma banor. Problemet är att de e 230 i vrid på den motorn vilket är lite mkt i em amazon så besiktningen blir nog inte så glada så troligtvis får man regga som ombyggt fordon. En annan sak jag har funderat på om man rakställer motorn å kör med m90 som inte har nån sprängkåpa?? Går de på något sätt å få den å stå rakt ändå?