Varning för Trygg-Hansa!

T.ex. länksamling och andra Volvotrådar. Moderatorer
Stoffe
Posts: 484
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:40 pm
Location: Uppsala
Contact:

Post by Stoffe »

ja jo precis. låter ju bra att du fått ersättning för det. blev du tvungen att visa upp bilder på hur bilen såg ut innan åh så?
Megasquirt på både bruksbil och hobbybilar!
horgalaten
Posts: 503
Joined: Thu Mar 25, 2004 6:28 pm
Location: Hörby
Contact:

Re:

Post by horgalaten »

Stoffe wrote:jag har volvia då man får 10% rabbat genom amazonklubben.. kostar strax under 2000 kr.. jag tänkte byta till trygg hansa i höst då det är förfallodag för mig på försäkringen. nånstans runt 600-700 kr kostar enbart trafik försäkringen och helförsäkringen skulle gå på runt 1300-1400 kr för mig. jag är född 1983 och bor i en villa utanför uppsala. trygg hansa har den billigaste försäkringen vad jag har sett om man inte har nån entusiast försäkring eller något annat special. men det jag undrar är om någon haft något försäkringsärende hos trygg hansa? nån som har några erfarenheter om det?
Tjenare Stoffe

Jag vill veta lite mer om detta. Jag är också med i klubben och har försäkring hos Volvia.

Snälla du.....berätta vad man ska göra.

Mvh Jörgen
ÄNTLIGEN NY AMAZON !!!!
storbäcken
Posts: 154
Joined: Tue May 03, 2005 7:19 pm
Location: Robertsfors

Re:

Post by storbäcken »

Stoffe wrote:ja jo precis. låter ju bra att du fått ersättning för det. blev du tvungen att visa upp bilder på hur bilen såg ut innan åh så?
Näe dom kom å kolla på skadan. Sen vare tänkt att dom skulle repa den men dom tyckte de va så besvärligt att få tag på lister å sånt så dom gav mej pengar istället.... Fast hade ja tjura så hade dom ju laga upp den.. Men jag sålde bilen som den var å fick ut sammanlagt 20000 mer än jag tänkte begära för den...
jillo
Posts: 171
Joined: Mon Mar 01, 2004 7:50 pm

Post by jillo »

Hejsan,jag har en skum berättelse om trygghansa,Min 62a kostade 1400 för mig/år halvförsäkring,min bror skulle få betala 700 för samma försäkring,vi gjorde ett ägarbyte, NU när jag kollar vad jag ska få betala för den när jag INTE är ägaren på den,JOvisst 700kr,så dom jävlarna smyghöjer varje år,och slickar R.. för nya kunder.Nästan så man skulle byta tillbaka och bli ägare igen på sin egen bil, :roll:
BLT turbo
peter E
Posts: 12
Joined: Tue Apr 19, 2005 11:04 pm
Location: södertelge

Post by peter E »

trygghansa har man bråkat lite med.

hadde autogiro på en en försäkring för några år sedan.

en månad så funkade det inte av nån anledning så dom bara stängde av försäkringen utan att jag fick veta det.

fick en saftig räkning från trafikförsäkringsföreningen :evil:

+att dom alltid är mycket dyrare än andra

en 142a kostade 201:- i månaden där
och 98:- på mitt nuvarande.
Bluesbrother
Posts: 65
Joined: Sun Aug 01, 2004 7:51 am
Location: Eskilstuna
Contact:

Post by Bluesbrother »

Nu har jag fått lite stuk på försäkringen; 400 kr/ år för en trafikförsäkring hos Trygg-Hansa. Då får jag i och för sig inte köra mer än 500 mil/ år, men jag är lite dålig på matte... :lol: så det blir nog bra!
Post Reply