projekt ny inredning, slutresultat sidan 3

Moderatorer
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re:

Post by K_arlstrom »

Rogge wrote:mycket snyggt, gillar färgerna, ska du lacka om bilen sen oxå så den matchar inredningen?

synd att 142 stolarna har nackstöd som är å fula. (har 2 st själv)
tackar tackar, japp bilen ska bli vinröd (som amazonen i bilsport nu i höstas, på förstasidan) eller så svart, kommer till sommaren i ett partytält eller så !

Danne_Sthlm wrote:Kan jag få en kopia på din ritning eller iaf uträkningen hur mycket tyg man behöver?
Självklart kan du få det, jag mailar dom till dig med lite förklaringar över mitt kladd ;)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Äntligen

Post by K_arlstrom »

Äntligen har jag tagit mig tid till att få nått gjort med inredningen, baksätet är så gott som klart nu ! Ska göra som jag såg proffsen göra på tv och limma fast det i skummgummit så det inte kan röra sig ;)

Image
Tyget lagt på plats, ska spännas, limmas och häftas !


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
xorox_88
Posts: 306
Joined: Fri Nov 24, 2006 2:55 pm
Location: sundsvall
Contact:

Post by xorox_88 »

de där ser fanemig ut å bli sketa bra :D
http://www.garaget.org/xorox_88

Går det att börna med den?
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Post by K_arlstrom »

Såg att det var länge sen sista uppdateringen, skämms lite för att det tagit så lång tid nu på slutet.. för det är verkligen vad projektet närmar sig ! :)

Image
Efter att jag provat tyget mot baksätet tog jag av det

Image
Och då limmade jag fast ett lager skummgummi för att fylla ut lite

Image
Se så det kan bli ! Synd bara på bubbland där limmet inte tog..


Nu när hela baksätet var färdigt http://archive.pixbox.se/arkivet/synlig ... 411510.jpg så var det dags att börja med nästa del, men iochmed att jag tagit körkortet och hunnit börja köra med bilen så insåg jag att det skulle behövas lite ljuddämpning !

Image
Image
Image
Image

Hela dörren fylldes, och det gjorde enormt stor skillnad!


Men nu är det som så att jag glömt att uppdatera tråden, så här kommer det ändå lite mer :)


Image
En \"dörrsida\" som passar in bak.. och det bästa (och dyraste) spraylimmet jag hunnit prova

Image
Ungefär 3mm tjockt är skummgummit, tyvärr var dörrsidorna inte helt raka.. men det får lov att gå!

Image
Här ser man hur skrynklig den dåliga dörrsidan är, men även hur det ungefär kommer bli när det är klart, limmet tog slut för mig ;P


Så läget nu är att jag behöver lite spraylim till dörrsidorna bak och mycket till dom fram (inte hunnit någonting där) men på onsdag blir det två nya burkar så det borde inte vara så länge kvar just nu, känns bra att kunna visa upp det färdiga resultatet på skolan i tid !


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

im done!

Post by K_arlstrom »

Äntligen var det här, slutet på projektet, blir skönt att få vila upp sig inför nästa utmaning ;P

Lite småjusteringar finns det här och där men 95% är som det ska :)

Image
Image

Så kan det gå, golvmattan och tyglisterna runt dörröppningarna som ska dit, golv har jag inte men det löser sig ;P


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
anton!
Posts: 117
Joined: Wed Sep 27, 2006 9:13 pm

Post by anton! »

Mycket prydligt! Serieproduktion? ;)
Micke_932
Posts: 450
Joined: Tue Apr 20, 2004 10:13 am

Post by Micke_932 »

Ser prydligt ut men är det inte ett elände med vitt ? blir väl skitigt med en gång.
K_arlstrom
Posts: 283
Joined: Tue Jun 20, 2006 7:38 am
Location: Piteå

Re:

Post by K_arlstrom »

anton! wrote:Mycket prydligt! Serieproduktion? ;)
Haha, njae troligast inte, men om jag får tag på nått garage kan det bli nybygge i amazonen och då kan jag nog tänka mig att sälja i väg den.. :)
Micke_932 wrote:Ser prydligt ut men är det inte ett elände med vitt ? blir väl skitigt med en gång.
Det är gräddvitt, men visst tar det färg då man använder den, dock inte så mycket som jag var rädd för att den skulle göra ! Gäller bara att vara lite försiktig ;)


//Jonas
Vilja, våld och vasselin
Post Reply